Mövenpick wkracza do Poznania na Maltę   INWESTYCJE

Accor podpisał ze spółką Maltaski umowę o zarządzanie 5-gwiazdkowym hotelem Mövenpick w Poznaniu. 159-pokojowy Mövenpick Poznań powstanie w zielonym sercu Poznania nad Jeziorem Maltańskim w 2023 roku. Będzie to trzeci, po Kołobrzegu i Zakopanem obiekt marki.

Jezioro Malta to miejsce bardzo popularne wśród lokalnej społeczności, a ze względu na liczne międzynarodowe imprezy kulturalne i sportowe także dla gości z całej Polski. Hotel powstanie przy ul. Wiankowej, w bliskim sąsiedztwie linii brzegowej jeziora. Zaoferuje restaurację, bar, sale konferencyjne, a także centrum fitness z basenem, strefę SPA oraz parking, a także rowerownię i narciarnię dla gości korzystających z pobliskiego stoku.

Mövenpick jest synonimem udanego wypoczynku, stąd trzecia już lokalizacja w Polsce, natomiast pierwsza typowo miejska. Marka jest znana ze swojego zaangażowania w ochronę środowiska i proponowanie rozwiązań proekologicznych w swoich obiektach. Międzynarodowy system certyfikacji Green Globe wyróżnił Mövenpick jako globalnego lidera zrównoważonego rozwoju w hotelarstwie. Ekologicznych rozwiązań nie zabraknie także w poznańskim hotelu – podkreśla Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Accor.

Inwestorem jest spółka Maltaski, a projekt hotelu powstał z dbałością o zachowanie specyfiki otoczenia Jeziora Maltańskiego oraz z myślą o uatrakcyjnieniu infrastruktury sportowej – stoku narciarskiego i toru regatowego. Obiekt będzie wyposażony w rozwiązania przyjazne dla środowiska, jak instalacja fotowoltaiczna, system wykorzystania deszczówki, pojawią się również ule i budki dla ptaków.   

– Teren poznańskiej Malty to miejsce ważne dla wszystkich mieszkańców Poznania. Dlatego zależało nam na współpracy z marką, która z jednej strony zapewni noclegowo-konferencyjne zaplecze dla tej wyjątkowej okolicy, a z drugiej naturalnie wkomponuje się w krajobraz. Chcemy, aby powstający hotel, ze swoją infrastrukturą gastronomiczną, barem restauracją, był miejscem przyjaznym dla lokalnej społeczności. Wszyscy spędzający czas nad jeziorem, będą mogli skorzystać z oferty gastronomicznej hotelu, dzięki czemu wierzymy, że oferujemy mieszkańcom dodatkową wartość – mówi Tomasz Bociąg, dyrektor zarządzający Maltaski.

Historia powstałej w Szwajcarii marki Mövenpick sięga lat 40. oraz szwajcarskiej tradycji kulinarnej i gastronomicznej. W 1973 r. zadebiutowała jako marka również hotelarska. W 2018 r. została kupiona przez Accor za 560 mln franków szwajcarskich (482 mln euro) od Billa Gatesa i saudyjskiego funduszu Kingdom Group księcia Alwaleeda bin Talala. Obecnie działa ok. 100 hoteli tej marki w 26 krajach. Hotele oferują „unikalne doświadczenia, które dostarczają gościom niezapomnianych momentów w trakcie pobytu”. Wśród nich są m.in. popołudniowa godzina czekolady, zdrowe smoothie dla każdego, specjalne menu dla dzieci czy zaawansowana technologia snu dopasowana do indywidualnych potrzeb.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *