Wiedza na temat wyników

Jacek Piasta


Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki Investon będącej właścicielem sieci hoteli Ideal


Temat, który chcę poruszyć dzisiaj, dotyczy - wbrew pozorom - bardzo wielu przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce.
Z korespondencji, jaką co roku otrzymuję w grudniu i styczniu, wyłania się obraz obiektów hotelowych, które można malowniczo porównać do "okrętu na wzburzonym oceanie,
z dobrą załogą, dzielnym kapitanem, ale... bez mapy".
I jak tu trafić do celu?




Celem każdego obiektu hotelarskiego, według kryteriów ekonomicznych, jest generowanie zysku (rzecz nie dotyczy obiektów typu non-profit). Zdecydowanie upraszczając, zysk jest różnicą między wartością zrealizowanej sprzedaży (przychodami) a wszelkimi kosztami, jakie pojawiają się w obiekcie.
Na jaką część wyniku ekonomicznego ma wpływ zarówno kierownictwo, jak i personel hotelu? Na tzw. wynik operacyjny.

Najprościej mówiąc (a znakomite i wyczerpujące definicje wyniku operacyjnego, wraz z komentarzami, były przytaczane w "Hotelarzu" nie raz) wynik operacyjny to różnica pomiędzy przychodami (netto) ze sprzedaży a kosztami działalności operacyjnej obiektu, z których wyłącza się amortyzację.




Znać plany i odpowiadać za realizację

Menedżerowie hoteli, komórek sprzedaży, kierownicy recepcji, szefowie kuchni, kierown [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jacek Piasta

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *