Pieniądze motywują najskuteczniej

Benedykt Puczkowski
Autor jest adiunktem
na Wydziale Prawa i Administracji
Uniwersytetu
Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.

Napisał książkę pt. "Determinanty
zarządzania kadrami w usługach hotelarskich",

w której zawarł w wnioski
z pięcioletnich badań terenowych i literaturowych


O tym, jak ważne jest motywowanie pracowników w hotelarstwie, świadczą badania przeprowadzone w obiektach wybranych hoteli województwa warmińsko-mazurskiego




Wewnętrzny PR jest równie ważny, co działania public relations skierowane na zewnątrz. Własna kadra pracownicza jest dla otoczenia najbardziej wiarygodnym źródłem informacji


Skuteczność technik motywacyjnych zależy od identyfikacji oczekiwań pracownika (lub grupy pracowników) i zgodności ich zaspokojenia z pragnieniami. Stwierdzenie to potwierdziły badania personelu podstawowego i kadry średniego szczebla przeprowadzone w ostatnich latach 2000/2001 w hotelach woj. warmińsko-mazurskiego. W celu weryfikacji wniosków z badanego okresu dokonałem powtórnych badań w 2005 r. Zastosowałem te same sposoby pozyskania materiałów źródłowych oraz te same metody opracowania wyników badań.
Określono trzy zasadnicze cele badań:

  • wyszukanie niezbędnych warunków utrzymania wysokiego stopnia motywacji personelu w hotelach woj. warmińsko-mazurskiego,

  • zbadanie siły i skuteczności oddziaływania poszczególnych determinantów zarządzania na wykorzystanie zasobów ludzkich w usługach hotelarskich,

  • wskazanie najistotniejszych rezerw tkwiących w kapitale ludzkim hoteli oraz wskazanie sposobów jego sprawniejszego wykorzystania.


Materiały badawcze niezbędne do oceny i analizy czynników motywujących i demotywujących (nastroje personelu, plany zawodowe, potrzeby szkoleniowe, oceny organizacji pracy i zarządzania kadrami) pozyskano w latach 2000/2001, ankietując 352 pracowników w szesnastu losowo wybranych hotelach trzygwiazdkowych woj. warmińsko-mazurskiego.




[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Benedykt Puczkowski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *