Hotelarstwo przyszłości – analiza, integracja, automatyzacja

Autor: Eliza Kozica-Kamińska
Wyobraźmy sobie, że pracując w hotelu, systemy wykonują całą czarną robotę dotyczącą przygotowywania raportów za nas. My w tym czasie zajmujemy się tysiącem innych ważnych spraw. Jedyne, na czym musimy się skupić, to analiza raportów. Ale posuńmy się o krok dalej… A gdyby tak zadać programowi pytanie, a on udzielił odpowiedzi według zintegrowanej bazy danych z wielu systemów? Niemożliwe? A czy nie doświadczamy tego już w innych dziedzinach naszego życia? Może automatyzacja spowoduje, że będziemy nie tylko bardziej skuteczni, ale i zyskowni? Hotelarstwo przyszłości opiera się na dobrze zintegrowanych systemach, które potrafią komunikować się ze sobą – wspólnie gromadzą dane, dostrzegają relacje między nimi, wyciągają wnioski według zdefiniowanych założeń, algorytmów. Hotelarz dostaje w ten sposób informacje na temat możliwych scenariuszy działania. Silnie zintegrowane systemy pozwalają mu dostrzec o wiele więcej możliwości dotyczących obsługi gości, szybszego pozyskiwania rezerwacji, wspierają efektywną wycenę usług i budowanie profesjonalnych relacji. Pełna integracja systemów gwarantuje również automatyzację operacyjną, czyli wykonywanie czynności w szybszym czasie i na jednym narzędziu, bez konieczności ich powtarzania na innych. Zarządzanie poprzez controlling Osoba zarządzająca w hotelu jest od tego, aby wiedzieć. Nowoczesny hotelarz analizuje dane, aby przeciwdziałać i zlikwidować ogniska zapalne w zarodku, zanim problem przekształci się w pożar. Struktura danych zarówno po stronie przychodowej, jak i kosztowej to fundament każdej firmy, niezależnie od tego, z jakiej jest branży. Cezary Sarnecki, partner w SECCO Hospitality Financial Management (USALI) Czy praca z uporządkowaną strukturą finansową jest antidotum na problemy zarządcze? Niewątpliwie jest bardzo pomocna. Wyciąganie wniosków i podejmowanie decyzji jest nadal zadaniem managera, natomiast odpowiednie raportowanie służy przygotowaniu materiału, na kanwie którego racjonalne decyzje mogą być podjęte. Aby wnioskowanie nie było obciążone błędnymi przesłankami, musi nastąpić uporządkowanie danych według określonego i jednolitego standardu we wszystkich systemach ewidencjonujących dane finansowe. Uporządkowanie takie pozwoli poszczególnym systemom ewidencyjnym wymienić się danymi według tych samych kategorii i tej samej metodologii ich gromadzenia. Co daje hotelarzowi praca oparta na standardach rachunkowości zarządczej? Międzynarodowy Standard Rachunkowości Hotelowej (USALI) określa zasady ewidencji przychodów i kosztów, format ich raportowania oraz zasady analizy efektywności operacyjnej obiektu hotelowego i jego departamentów. To branżowe rozwiązanie zapewnia hotelarzom warsztat do podejmowania szybkich i efektywnych decyzji opartych na danych, których celem jest maksymalizacja zysku. Co więcej, stosowanie zunifikowanych miar i wskaźników pozwala na benchmarking w stosunku do innych podobnych obiektów, co jest korzyścią nie do przecenienia. Stosowanie standardu USALI pozwala na jednoznaczne przypisanie kosztów i przychodów do poszczególnych departamentów i osób nimi zarządzających. Zwiększa przez to zaangażowanie zespołu w planowanie i osiąganie wyników oraz jego świadomość. Trendy, czyli krok przed konkurencją [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *