IGHP tworzy program lojalnościowy HotelYou wspierający branżę w restarcie   KORONAWIRUS

Odbudowa hotelarstwa, które znajduje się aktualnie w dramatycznej sytuacji spowodowanej pandemią Covid-19 oraz wsparcie sprzedaży w hotelach przez kanały bezpośrednie (direct booking) to główne cele nowego projektu HotelYou, zainicjowanego przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego. Jego pierwszy etap rusza 8 czerwca i koncentruje się na budowie portfolio hoteli uczestniczących w HotelYou. Po wejściu do projektu minimum 250 obiektów rozpocznie się kampania konsumencka, której start planowany jest na początek września.

HotelYou to pomysł IGHP na rozwiązanie, które ma pomóc branży podnieść się po kryzysie związanym z pandemią. To program lojalnościowy i aplikacja mobilna dla gości korzystających z hoteli w całym kraju, ale przede wszystkim narzędzie służące popularyzacji rezerwacji bezpośrednich w hotelach i zwiększające sprzedaż noclegów oraz dodatkowych usług w obiektach.

– Z punktu widzenia hoteli, najważniejszą rolą programu lojalnościowego HotelYou jest odbudowa zainteresowania gości usługami noclegowymi oraz aktywny udział w zwiększaniu liczby zamówień usług dokonanych bezpośrednio poprzez hotelowe kanały rezerwacji, tj. stronę internetową, mail czy telefon. W praktyce oznacza to realne, nawet sześciokrotne oszczędności finansowe w stosunku do prowizji platform rezerwacyjnych – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP, która jest inicjatorem programu HotelYou.

IGHP zależy, by wśród obiektów uczestniczących w programie, znalazły się zarówno hotele typowo wypoczynkowe, jak i obiekty miejskie, konferencyjne i biznesowe. W HotelYou znajdzie się miejsce zarówno dla hoteli sieciowych, jak i mniejszych obiektów. Dołączyć do programu mogą wszystkie hotele, nie tylko członkowie IGHP. – Konkurencja na rynku usług turystycznych jest ogromna. Polska branża hotelarska musi się zjednoczyć i ciężko pracować, by wygrać rywalizację z zagranicznymi destynacjami. Wykorzystajmy efekt skali, potężne zasięgi hoteli w Polsce, by zdynamizować odbudowę branży i jak najszybciej powrócić do normalności. Wakacje to czas, kiedy chcemy zbudować portfolio hoteli biorących udział w programie tak, by od września oficjalnie uruchomić program i aplikację mobilną HotelYou dla gości – mówi Marcin Mączyński. Wyjaśnia też, że im wcześniej hotele się zaangażują w projekt, tym szybciej wszyscy odczują efekt w postaci zwiększonej liczby bezpośrednich rezerwacji. Aplikacja będzie również miejscem na niskobudżetową reklamę obiektów, a także na promocję regionów, miast i atrakcji turystycznych.

Zasady programu HotelYou zostały maksymalnie uproszczone. Goście rejestrują w programie każdy pobyt w hotelu w Polsce. W zależności od liczby noclegów zmienia się posiadany status uczestnika. Każdy status uprawnia do skorzystania z atrakcyjnych rabatów na noclegi, gastronomię i pozostałe usługi hotelowe. Im wyższy, tym większe korzyści. Wystarczy pobrać aplikację i zarejestrować się. Co ważne – by noclegi mogły zostać naliczone w programie, rezerwacja pobytu w hotelu musi być dokonana bezpośrednio, czyli na stronie internetowej hotelu, telefonicznie lub mailowo. Bez względu na cel pobytu w hotelu – prywatny czy biznesowy – każdy nocleg przybliża uczestnika do bardziej atrakcyjnych przywilejów, nie tylko hotelowych.

HotelYou w sklepach z aplikacjami mobilnymi pojawi się jeszcze w wakacje. Aplikacja będzie dostępna dla dwóch systemów operacyjnych: iOS i Android. Oficjalnemu uruchomieniu HotelYou we wrześniu będzie towarzyszyła szeroka akcja promocyjna skierowana do turystów i gości hotelowych. Operatorem programu jest IGHP, która odpowiada również za kampanię promocyjną projektu.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *