SmartHotel z milionem dolarów rozwija platformę do bezkontaktowej obsługi gości

Polski startup SmartHotel rozwija system do bezkontaktowej komunikacji między gośćmi a pracownikami hoteli i właścicielami apartamentów. Z platformy, dzięki której goście mogą korzystać z usług hoteli i apartamentów za pośrednictwem Messengera lub WhatsAppa, bez bezpośredniego kontaktu z recepcją i dodatkowych aplikacji korzysta już ponad 3 tysiące klientów na całym świecie. Na realizację celu i rozwój narzędzia, firma otrzymała blisko 4 miliony złotych od polskich inwestorów.

SmartHotel nie wymaga instalowania na smartfonie dodatkowych aplikacji - wykorzystuje naturalne dla klientów kanały komunikacji jak Messenger czy WhatsApp. System wysyła link na wskazany numer telefonu lub e-mail, pod którym znajduje się karta meldunkowa. Gość nie musi stać w kolejce przy recepcji i uzupełniać danych na papierze - może zrobić to zdalnie - na swoim telefonie, w dogodnym momencie. Następnie użytkownik wybiera komunikator, na który otrzymuje najważniejsze informacje dotyczące pobytu, może zamówić dodatkowe usługi lub zgłosić problem.

– Względy bezpieczeństwa gości są nadrzędnym elementem strategii funkcjonowania wszystkich obiektów hotelowo-apartamentowych, dlatego postawiliśmy na rozwój technologii, która umożliwi branży bezpieczną obsługę gości w czasie pandemii oraz ułatwi funkcjonowanie już po jej zakończeniu – mówi Maciej Prostak, założyciel SmartHotel. –Innowacją jest brak konieczności pobierania dodatkowych aplikacji - zarówno od strony gości jak i właścicieli obiektów. SmartHotel integruje się z systemami zarządzania obiektami hotelowymi, umożliwiając szybkie załatwienie spraw związanych z pobytem gości na miejscu, ograniczając liczbę telefonów na recepcję, upraszczając procedury, a co bardzo istotne, oszczędzając czas i pieniądze właścicieli oraz zarządców.

Obecnie z platformy SmartHotel aktywnie korzysta ponad 3 tys. obiektów. W Polsce to m.in. grupa Zdrojowa Hotels, Hotel Saltic oraz sieć 1,5 tys. apartamentów Renters.pl czy RentPlanet. Pozycję spółki dodatkowo umacniają nawiązane partnerstwa technologiczne z gigantami, jak Oracle, Active 360 i Nightsbridge.

– Najważniejsze było dla nas, aby stworzyć system, który przede wszystkim będzie łatwo obsługiwać i zrozumieć, dlatego też przygotowanie konta, instalacja, oraz wyszkolenie pracowników hotelu to maksimum parę godzin jednego dnia, a nie wielotygodniowe szkolenia i zatrzymywanie prac hotelu. Poza tym system nie jest drogi a hotel zawiera z nami bardzo elastyczną umowę – tłumaczy Katarzyna Opiłka, sales & operations director w SmartHotel. – W  ostatnim czasie zbieraliśmy know-how, który teraz wykorzystujemy, nieprzerwanie dopasowując SmartHotel do potrzeb naszych klientów. Regularnie spotykamy się z właścicielami i menedżerami obiektów i wspólnie projektujemy produkt tak, aby spełniał wszystkie ich potrzeby i był dostosowany do każdego obiektu.

Mimo pandemii firma otwiera także regionalne biuro m.in. w Wielkiej Brytanii, Czechach oraz Niemczech, a za pieniądze pozyskane od inwestorów, planuje zwiększyć dynamikę sprzedaży i dalszą ekspansję w Polsce i Afryce oraz na rynkach międzynarodowych, m.in. w Wielkiej Brytanii.  SmartHotel to spółka założona w 2019 roku. Na pomysł stworzenia platformy do komunikacji w branży hotelarskiej wpadł Maciej Prostak, przedsiębiorca z kilkunastoletnim doświadczeniem w biznesie. SmartHotel integruje się z systemami zarządzania obiektami hotelarskimi oraz hospitality, takimi jak Oracle Opera, Mews, CloudBeds, Protel i ponad 30 innymi, umożliwiając gościom szybkie załatwienie spraw związanych z ich pobytem za pośrednictwem Messenger i WhatsApp.  Z poziomu obsługi hotelu cała komunikacja i historia pobytu gości znajduje się w jednym miejscu. Statystyki pokazały, że goście piszą tylko w istotnych sprawach - kiedy naprawdę czegoś potrzebują. Tym samym spadła również ilość telefonów na recepcję, uproszczone zostały procesy, zaoszczędzone pieniądze i czas. Goście otrzymują szczegółowe informacje o pobycie nie tylko po zameldowaniu się, ale też w ChatBocie wbudowanym w Messengera, który jest spersonalizowany dla każdego obiektu.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *