David Kong, prezes sieci Best Western, przechodzi na emeryturę   PERSONALIA

Prezes i dyrektor generalny BWH Hotel Group David Kong ogłosił przejście na emeryturę pod koniec 2021 r. Jest najdłużej pełniącym swoją funkcję dyrektorem generalnym globalnej sieci. Do BWH Hotel Group (działającej wówczas pod nazwą Best Western International) dołączył w 2001 r., a w 2004 r. został mianowany CEO. Ogłoszenie nowego dyrektora generalnego odbędzie się podczas dorocznej konwencji firmy w Ameryce Północnej 7 października.

Swoją pracę w hotelarstwie rozpoczął na zmywaku i jako pomocnik kelnera. Kiedy przybył do Stanów Zjednoczonych z Hong Kongu jako młody człowiek, podobnie jak wielu imigrantów przed nim, nie miał pieniędzy, pracy ani żadnych kontaktów, które mogłyby być dla niego wsparciem. „Pomimo tych wyzwań, Kong oparł się na wartościach i etyce pracy wpojonych mu przez rodziców, aby piąć się po szczeblach kariery w branży hotelarskiej, czego ukoronowaniem jest pełnienie funkcji prezesa i dyrektora generalnego BWH Hotel Group. Te wartości ukształtowały Davida Konga na lidera, którym jest dzisiaj” – napisała sieć w komunikacie informującym o jego decyzji. Przed dołączeniem do Best Western przez 20 lat pracował w sieci Hyatt Hotels Corporations dochodząc do stanowiska wiceprezesa. W latach 2010-2011 był prezesem American Hotel & Lodging Association.

– David Kong to jedyny w swoim rodzaju lider, którego wkład w Best Western i BWH Hotel Group jest naprawdę niezmierzony – powiedział Ishwar Naran, przewodniczący BWH Hotel Group. – To był zaszczyt karierze pracować u boku Davida i być bezpośrednim świadkiem jego niezwykłej pasji i oddania naszej branży. David zawsze dawał przykład i, co najważniejsze, bardzo troszczył się o tych, którym służy, od hotelarzy, po kolegów, współpracowników, gości i społeczności.

– David Kong jest rozpoznawany w naszej branży jako lider, który naprawdę dba o ludzi. Jest jednym z najbardziej szanowanych ludzi w tej branży – powiedział Chip Rogers, prezes i dyrektor generalny American Hotel & Lodging Association.

– David był mentorem dla tak wielu z nas przez te wszystkie lata –  stwierdził Geoff Ballotti, prezes i dyrektor generalny Wyndham Hotels & Resorts. – Zainspirował mnie na początku mojej kariery, tak jak zainspirował wielu innych do większego zaangażowania się w naszą branżę, w tym w American Hotel & Lodging Association i U.S. Travel Association. Jest on kimś, komu ufam i kogo bardzo podziwiam.

– David przeprowadził firmę przez znaczącą transformację od jednej marki w wielomarkową rodzinę. To wymagało dużo słuchania, dużo partnerstwa i dużo perswazji, ale przyniosło wspaniałe rezultaty dla jego firmy i jej członków – powiedział Pat Pacious, prezes i dyrektor generalny Choice Hotels International, Inc.

Jak informuje sieć, osiągnięcia Davida Konga w BWH Hotel Group obejmują m.in.:

  • rozwinięcie sieci z jednej do 18 marek, obejmujących każdy segment i każdy rodzaj zakwaterowania, włącznie z markami butikowymi, lifestylowymi i extend-stay,
  • ustanowienie kolejnych rekordów wzrostu RevPAR od 103 w 2004 r. do 112,4 w 2021 r.,
  • ustanawianie kolejnych rekordów najwyższych ocen satysfakcji gości i hoteli,
  • ustanowienie nowego rekordu firmy pod względem najwyższego wzrostu EBITDA. Rezerwy gotówkowe firmy i kapitał własny netto wzrosły ponad 10-krotnie od czasu objęcia stanowiska dyrektora generalnego,
  • rozwój programu lojalnościowego firmy do poziomu trzeciego w branży,
  • ustanowienie rekordu firmowych nagród i wyróżnień branżowych,- k
  • kierowanie działaniami związanymi z przejęciem sieci marketingowej WorldHotel Collection i dostawcy systemów PMS AutoClerk.

Jak wszyscy dzisiejsi liderzy, Kong stanął przed największym wyzwaniem w swojej karierze w 2020 r., kiedy globalna pandemia zdziesiątkowała branżę hotelarską. Od samego początku pandemii był zaangażowany w walkę ramię w ramię z hotelarzami, pomagając zapewnić przetrwanie ich firm i chroniąc ich rodzinne dziedzictwo. Natychmiast przystąpił do działania, wdrażając kompleksową strategię, która obejmowała m.in.:

  • ponad 65 milionów dolarów rabatów w opłatach dla swoich hotelarzy od marca 2020 roku.
  • dostosowanie standardów operacyjnych i wprowadzenie ulepszonych protokołów sprzątania wraz z uruchomieniem programu We Care Clean.
  • bycie znaczącym głosem branży i orędownikiem potrzeb hotelarzy w USA. Spotkał się z prezydentem Trumpem i liderami rządowymi oraz udzielał wywiadów dla wielu głównych sieci telewizyjnych, aby rzucić światło na trudy hotelarzy i opowiedzieć się za bardzo potrzebnym wsparciem federalnym.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *