Jan Wróblewski: Segment condo jest już przeinwestowany   "HOTELARZ"

W najnowszym "Hotelarzu" rozmawiamy z Janem Wróblewskim, współzałożycielem Zdrojowej Invest & Hotels, firmy która jest liderem i pionierem rynku condohoteli w Polsce, a ostatnio poinformowała o zmianie strategii biznesowej. -Teraz chcemy budować tak naprawdę mieszkania typu second home dla nabywców, którzy chcą z nich po prostu korzystać, a wynajem jest dla nich tylko dodatkową opcją - deklaruje przedsiębiorca.

Wróblewski wyjaśnia, że Zdrojowa nie chce uczestniczyć w licytacji na wysokość stopy zwrotu. -Uważam, że segment condo jest już przeinwestowany, więc nie będzie w stanie przy nowych inwestycjach „dowozić wyników” nabywcom. Do tego wejdzie na niego wielu dopiero uczących się prowadzenia usług hotelarskich deweloperów. Poza tym, oferowane są zbyt wysokie stopy zwrotu, jak mówiłem już dwa lata temu jeszcze przed kryzysem zdrowotnym. Teraz to się jeszcze bardziej uwypukliło - argumentuje.

Zdrojowa według nowo przyjętej strategii ma natomiast budować "bardzo dobre jakościowo apartamenty w bardzo dobrych lokalizacjach kupowane na własne potrzeby, a nie według kryterium, kto zadeklaruje najwyższą roczną stopę zwrotu".

O wynikach obiektów Zdrojowej w tym sezonie

- Obłożenie było porównywalne z 2019 r., chociaż różniło się w zależności od lokalizacji i kategorii obiektu. Ceny były wyższe do ok. 10 proc., stąd lato rzeczywiście było dobre. Tylko trzeba pamiętać, że przez poprzednie 10 miesięcy byliśmy albo zamknięci, albo funkcjonowaliśmy w warunkach odgórnych ograniczeń - informuje współwłaściel Zdrojowej. -Natomiast Tatry okazały się bardziej odporne niż region nadmorski bo były tam mniejsze spadki w obłożeniu, np. w zeszłym roku o 10 pkt. proc. - dodaje przedsiębiorca.

Jak zaznacza jednak, wciąż nie ma też pewności jak będą wyglądały kolejne miesiące. - Jeżeli będziemy podobnie do Europy Zachodniej podejmowali analogiczne, racjonalne decyzje, żeby turystyka i społeczeństwa nie cierpiały przez kolejne lata to myślę, że ten rok mimo pierwszego półrocza może okazać się względnie udany - wyjaśnia przedsiębiorca.

Cała rozmowa w najnowszym wydaniu "Hotelarza", którego prenumeratę można zamówić TUTAJ


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *