Hotel Marketing Conference na fali   POD PATRONATEM HOTELARZA

Po rocznej przerwie Profitroom zorganizował 7-8 października konferencję Hotel Marketing Conference 2021. W wydarzeniu wzięło udział łącznie ponad 1,5 tys. hotelarzy z całej Polski, w tym 300 zebranych w hotelu Arche Cukrownia Żnin.

Hotel Marketing Conference 2021 to już siódma edycja wydarzenia organizowanego przez Profitroom – dostawcę technologii rezerwacyjnych dla większości hoteli w Polsce. Konferencja znana jest z przygotowywania specjalnych motywów przewodnich na każdą z edycji. W tym roku był to motyw surferski z hasłem „On the wave”. – Ostatnie dwa lata dla branży hotelarskiej to doświadczenia fal pandemii i następujących po nich nagłych otwarć i napływu gości. Wybór kreacji był oczywisty. Wakacyjnym i beztroskim klimatem wydarzenia chcemy wlać w serca hotelarzy powiew optymizmu i nadziei – tłumaczy Arkadiusz Czerwiński, organizator Hotel Marketing Conference. Dla podkreślenia motywu na scenie umieszczono Volkswagena T1 tzw. ogórka. Oprócz tego zarówno w przestrzeni hotelu jak i w online kolorystyka oraz pojawiające się deski surfingowe nawiązywały do klimatów wakacyjnych.

W tym roku organizatorzy wydarzenia przygotowali wiele nowości dla uczestników. Pierwszą z nich była decyzja o wprowadzeniu nowej, hybrydowej formuły. – Pandemia, z którą walczymy od zeszłego roku zmusiła nas do innego podejścia do organizacji wydarzenia. Biorąc pod uwagę bezpieczeństwo uczestników zdecydowaliśmy się na wersję hybrydową: ograniczona liczbowo widownia na żywo plus profesjonalny streaming online  – mówi Arkadiusz Czerwiński. Wydarzenie na żywo odbyło się w hotelu Arche Cukrownia Żnin, w którym spotkało się 300 hotelarzy. Z kolei na zaprojektowanej specjalnie na <HMC> 2021 platformie streamingowej obecnych było ponad 1,2 tys. hotelarzy, którzy mogli oglądać konferencję i aktywnie w niej uczestniczyć.

Konferencja rozpoczęła się od wystąpienia prof. Henryka Mruka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Na nagranym wcześniej filmie wykładowca opowiadał o „Społecznej odpowiedzialności biznesu a rozwoju strategii hotelu”. Podczas wystąpienia przedstawił najlepsze praktyki oraz wskazówki jak międzynarodowe przedsiębiorstwa podchodzą do tworzenia strategii CSR. Po prezentacji uczestnicy konferencji mieli okazję posłuchać panelu dyskusyjnego, w którym wystąpili: Agnieszka Maszner-Paprocka, prezes zarządu Grand Baltic i członek zarządu IGHP, Michał Kozak – prezes Hotelu Arłamów oraz Agata Delmaczyńska, Green Officer.

Kolejnym punktem w programie Hotel Marketing Conference była tematyka zwiększania efektywności i lepszego zarządzania zadaniami. Prezentacja Waldemara Antonowicza, chief product officera w Profitroom „Agile i inne wynalazki ze świata IT” była wypełniona przykładami narzędzi takich jak RICE, macierz 2x2 czy bank pomysłów. Uczestniczący w panelu hotelarze: Sabina Kowalkow-Paśnik, dyrektor generalna Arche Hotel Lublin, Daniel Kasieczka, dyrektor generalny Tremonti Ski & Bike Resort, Aram Raoof, prezes ZR Hotele oraz Tomasz Rybaczek, dyrektor generalny Artis Loft Hotel dzielili się ze zgromadzoną w Żninie i online publicznością przykładami zwiększania efektywności w hotelach i dostosowywania się do zmieniających się warunków biznesowych.

Trzeci temat zaproponowany przez firmę Profitroom dotyczył tego „Jak zaoszczędzić na kosztach direct booking – 15 dobrych praktyk”. Joanna Kulesza, head of customer success w Profitroom w trakcie 20-minutowej prezentacji przedstawiła w telegraficznym skrócie jakie korzyści płyną dla hoteli z prowadzenia strategii sprzedaży bezpośredniej. Poza tym przedstawiła 15 prostych kroków, które pozwalają hotelarzom odzyskać kontrolę nad rezerwacjami. Następnie odbył się panel, wypełniony przykładami od liderów sprzedaży bezpośredniej, w którym wzięli udział: Joanna Arnold, revenue manager Mercure Hotel Kasprowy, Max Kwiatkowski, właściciel hotelu Szlak Bursztynowy, Przemysław Matyjanka, dyrekor generalny Seaside Park Kołobrzeg i Dominik Piechaczyk, customer success specialist z Profitroom.

Ostatnim tematem zaprezentowanym podczas pierwszego dnia konferencji było „Budowanie zespołowości w załodze” zaprezentowane przez mistrza olimpijskiego w żeglarstwie Mateusza Kusznierewicza. W swojej prezentacji opowiedział o doświadczeniach ze świata sportu i tym, w jaki sposób można je odnieść do biznesu hotelowego. Dodatkowo żeglarz przedstawił szereg osobistych wskazówek na indywidualny rozwój w tym np. piramidę sukcesu. Gośćmi panelu następującego po prezentacji byli Joanna Pender, dyrektor generalna hotelu Cesarskie Ogrody, Anna Pestilenz, właściciel hotelu Szafir oraz Łukasz de Lubicz-Szeliski, prezes Uzdrowiska Ustka.

Wieczorem odbyła się tradycyjna dla Hotel Marketing Conference impreza Simply more Party. Hotelarze mieli okazję pobawić się do muzyki granej na żywo przez zespół Drugi Tydzień oraz przez didżejów reprezentujących jeden z najlepszych klubów tanecznych w Poznaniu – The Sinner. Zabawa wypełniona tańcem i integracją trwała do białego rana.

Drugi dzień konferencji rozpoczął się od zyskującej na znaczeniu tematyki mediów społecznościowych. Aleksandra Kurzawa, e-marketing specialist w Profitroom opowiedziała o tym „Jak aktywność w social media przekłada się na rezerwacje?”. W prezentacji znalazły się przykłady najbardziej angażujących postów obiektów hotelarskich czy wskazówki dotyczące tego, czego oczekują goście od stron hotelowych w social media. W ożywionej dyskusji na temat konieczności komunikacji w mediach społecznościowych wzięli udział Joanna Preisner, właściciel hotelu Bacówka Radawa Spa, Maciej Straus z hotelu Afrodyta Business & Spa oraz Michał Błażewicz sales & marketing manager w Seaside Park.

Przedostatnim tematem zaprezentowanym podczas Hotel Marketing Conference 2021 był „Jak Cię widzą, tak Cię rezerwują. Jak budowanie wizerunku online wpływa na rozwój biznesu” przedstawiony przez doświadczoną marketerkę Magdalenę Urbaniak. Podczas wystąpienia uczestnicy konferencji mogli zgłębić tajniki zachowań konsumentów oraz poznać przykłady marek, które swoimi działaniami wpływały na budowanie emocji i pozytywnych doświadczeń. W panelu wzięli udział Anna Blachowska, manager marketingu hotelu Saltic, Aleksandra Górecka-Ostrowska, koordynator marketingu hotelu Krasicki, Władysław Grochowski, prezes i współwłaściciel Hoteli Arche oraz Łukasz Jarczak, współzałożyciel firmy Stayget.

Na koniec konferencji Paweł Cichocki, head of digital przedstawił temat „Zintegrowanej komunikacji marketingowej w hotelu - jak poprawnie ją zaplanować”. Podczas tego wystąpienia zaznaczono jak ważna dla hotelarzy jest promocja za pośrednictwem wielu kanałów. Jest to niezbędne do dotarcia do jak najszerszej grupy odbiorców oraz dla odpowiedniego testowania, która z kampanii przynosi najlepsze rezultaty dla danego hotelu. W części praktycznej o swoich doświadczeniach z pracy na kampaniach marketingowych opowiadali Magdalena Ziętek, dyrektor generalna Dune Beach Resort i Molo Park Aparthotel w Mielnie oraz Łukasz Pawlina, dyrektor sprzedaży i marketingu Grano Hotels. Gościem panelu dyskusyjnego był również Tomasz Piszczako CEO Travelist, który podkreślał znaczenie wielokanałowości w dystrybucji sprzedaży.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *