Jak projektować wnętrza przyjazne rodzinie, a więc dzieciom

Autor: Agata Frątczak
Dawniej rodzinom było trudno odnaleźć się w hotelowych wnętrzach. Ale w ostatnich latach są coraz częściej w centrum zainteresowania hoteli. Żądni wrażeń millenialsi dorośli i dziś chcą podróżować z dziećmi w takim samym stylu, jak solo. W przypadku hoteli przyjaznych dla rodzin z dziećmi najważniejsze są kwestie praktyczne, jak odpowiednio duże powierzchnie pokoi czy dodatkowe akcesoria. Największe wrażenie robią jednak zwykle widowiskowe elementy wystroju wnętrz zaprojektowane specjalnie dla dzieci, jak łóżko w kształcie zamku czy bajkowe postaci na ścianach. Zacznijmy jednak od podstaw. Hotel przyjazny rodzinom musi taki być już od progu. Warto wyznaczyć strefę zabaw w lobby i zadbać o wyjątkową wygodę karmienia czy przewijania dziecka w łazience. Matki docenią miejsce, w którym można swobodnie nakarmić dziecko, a także przyjazne menu restauracyjne. Liczy się też przestrzeń na wózek i możliwość wypożyczenia nosidła czy stolika do karmienia. Troskę o najmłodszych można wyrazić też poprzez miękkie w dotyku powierzchnie czy odpowiednie zabezpieczenie kantów. W świecie sztuki współczesnej To, co może zainteresować dzieci, to niekoniecznie jedynie misie i nadruki z ulubionymi bohaterami. Do ich świadomości da się też dotrzeć w sposób bardziej subtelny – przy okazji nie zniechęcając wystrojem pozostałych hotelowych gości. Inspiracji mogą dostarczyć nowoczesne place zabaw zaprojektowane przez artystów. W Parku Odkrywców przy Centrum Nauki Kopernik w Warszawie są rozwijające słuch instalacje dźwiękowe i stacja oczyszczania powietrza, gdzie dzieci mogą uczestniczyć w procesie poprzez naciskanie odpowiednich przycisków i dźwigni. Innego przykładu dostarcza plac zabaw z Parku Rzeźby na warszawskim Bródnie, gdzie są hipnotyczne, czarno-białe instalacje, przyciski do produkowania mgły czy linowe bujaki dla niemowląt. Tego typu elementy wyglądają neutralnie. Sprawdzą się w miejscach, które mają zadowolić również – ale nie tylko – najmłodszych. Atrakcje w pokoju czy na zewnątrz? W małym hotelu czy nawet rodzinnej agroturystyce pokoje mogą pozos [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *