W październiku więcej spotkań w Warszawie niż we wrześniu   ANALIZY I RAPORTY

Jak wynika z informacji zgromadzonych przez firmę Z-Factor w systemie Demand Outlook w którym gromadzone są dane o spotkaniach odbywających się w hotelach i centrach konferencyjnych w największych miastach Polski i Europy – w październiku w Warszawie zorganizowano 803 wydarzenia, o 76 więcej niż we wrześniu. To 56 proc. liczby spotkań z października 2019 roku.

Fot. NYX Hotel Warszawa

Do organizacji spotkań wykorzystano 225 601 m kw. powierzchni konferencyjnej (-32 proc. vs październik 2019). Oznacza to, że każde zorganizowane spotkanie wymagało średnio 69 m kw. większej powierzchni. We wrześniu wykorzystano 158 341 m kw. (-34,5 proc. vs wrzesień 2019, czyli na spotkanie wykorzystywano średnio o 31 m kw. więcej). Również we wrześniu liczba spotkań stanowiła 56 proc. liczby sprzed dwóch lat.

59 proc. wydarzeń zorganizowanych w październiku w Warszawie to spotkania jednodniowe (vs 60 proc. w 2019), 25 proc. to wydarzenia dwudniowe (vs 28 proc. w 2019), a 7 proc. trzydniowe (vs 9 proc. w 2019).

62 proc. spotkań zorganizowanych zostało w hotelach 4-gwiazdkowych (vs 64 proc. w 10.2019). 30 proc. spotkań skorzystało z usług hoteli 5-gwiazdkowych (vs 27 proc. w 10.2019), 8 proc. wybrało hotele 3-gwiazdkowych (vs 9 proc. w 10.2019). Udział spotkań zorganizowanych w obiektach 5-gwiazdkowych wzrósł w stosunku do września tego roku, gdy stanowiły one 26 proc.

Październik to kolejny miesiąc ukazujący przesunięcie części biznesu z centrum miasta w okolice lotniska. 50 proc. zorganizowana została w centrum Warszawy (vs 58 proc. w 10.2019), natomiast 30 proc. wydarzeń zorganizowano w okolicach Okęcia (vs 23 proc. w 10.2019 i vs 28 proc. w 09.2021). Liczba spotkań w innych częściach miasta utrzymują się na zbliżonym poziomie 20 proc.

Podobnie jak we wrześniu, zauważalna jest rosnąca rola udziału segmentów SMERF (13 proc. w 10.2021 vs 11 proc. w 10.2019) oraz rządowego (8 proc. w 10.2021 vs 2 proc. w 10.2019). Nadal dominuje segment korporacyjny, jednak udział spotkań zorganizowanych przez firmy wyniósł w październiku 72 proc. (vs 84 proc. w 10.2021). Najwięcej spotkań zorganizowały przedsiębiorstwa branży farmaceutycznej, edukacyjnej oraz IT.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *