Polisa na hotel

Autor: Krystian Cieślak
Jak wybrać korzystny pakiet ubezpieczeniowy...

Ubezpieczenie mienia firmy, jej pracowników oraz klientów od skutków wszelkich wydarzeń losowych to niezmiernie istotny problem dla właścicieli oraz menedżerów obiektów noclegowych, takich jak hotele. Na rynku ubezpieczeniowym istnieje co najmniej kilka produktów, które powinny zostać wzięte pod uwagę przez hotelarzy

W pierwszej kolejności zastanówmy się, jak możemy ubezpieczyć od skutków zniszczenia majątek swojej firmy. Podstawowym pakietem oferowanym przez firmy jest ubezpieczenie mienia od 4 rodzajów ryzyka: pożaru, uderzenia pioruna, wybuchu oraz upadku statku powietrznego na ubezpieczony obiekt. Ubezpieczenie to nosi nazwę FLEXA (z ang. - Fire, Lighting, Explosion, Aircraft crash landing).

Zakres tego pakietu jest dokładnie taki sam u każdego ubezpieczyciela. Możemy wykupić pełny lub rozszerzony wariant ubezpieczenia FLEXA. Pakiet rozszerzony obejmuje dodatkowo: zalanie, huragan, deszcz nawalny, powódź, obsunięcie się ziemi, lawinę, przewrócenie się drzew, masztów czy innych obiektów na ubezpieczony budynek, a także trzęsienie ziemi, uderzenie pojazdu mechanicznego w ubezpieczone mienie i następstwa szkód wodociągowych. Pamiętajmy jednak, iż wariant rozszerzony i pełny tego ubezpieczenia może się diametralnie różnić w ofertach poszczególnych ubezpieczycieli.

Warto porównać przynajmniej kilka ofert zanim wybierzemy tę najodpowiedniejszą dla nas. Poza wymienionymi wyżej zdarzeniami pełne ubezpieczenie może obejmować dodatkowo np. skutki zalegania śniegu i lodu. Odmienną metodą konstruowania warunków ubezpieczenia jest tzw. ubezpieczenie od ryzyka nienazwanego (z ang. all risks).

Metoda ta polega na objęciu ochroną ubezpieczeniową uszkodzeń budynków i budowli wywołanych przez wszelkie katastrofy, z jednoczesnym wyłączeniem odpowiedzialności ubezpieczyciela w określonych sytuacjach. Innymi słowy, możemy uchronić nasz majątek nawet od skutków uderzenia meteorytu i plagi szarańczy, chyba że ubezpieczyciel zaznaczył w umowie, że tak właśnie nie jest.

Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że warto zapłacić więcej za ubezpieczenie ALL RISKS pokrywające wszelkie przypadki losowe. W praktyce jednak ubezpieczyciele, zarówno w przypadku ubezpieczeń FLEXA, jak i ALL RISKS, określają wyłączenia swojej odpowiedzialności. Zakład ubezpieczeń najczęściej nie odpowiada za szkody powstałe wskutek systematycznego zawilgocenia pomieszczeń, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *