Golden Tulip w Polsce

Sieć Golden Tulip, do której należy ponad 200 hoteli w 40 krajach świata wchodzi do Polski. Pierwszym hotelem pod tą marką będzie warszawski Kyriad Prestige, który wkrótce zmieni nazwę. – Jesteśmy w zaawansowanych negocjacjach w sprawie pięciu lokalizacji w Polsce z inwestorami, którzy są w trakcie budowy hoteli – powiedział „Hotelarzowi” David Heijligers, manager ds. rozwoju na Polskę sieci Louvre Hotels, do której należy Golden Tulip. Kyriad Prestige, ulokowany w kompleksie hotelowym przy pl. Zawiszy razem z 2-gwiazdkowym Campanile i 1-gwiazdkowym Premiere Classe, jest jedynym hotelem tej marki poza Francją. Stąd po decyzji o wprowadzeniu do Polski sieci Golden Tulip postanowiono zacząć od przemianowania Kyriada. Wkrótce mają zostać podpisane umowy z niezależnymi inwestorami, a hotele pod 4-gwiazdkową marką Golden Tulip i 3-gwiazdkowe Tulip Inn będą otwierane w przyszłym roku. W pierwszej kolejności będą się one rozwijać w dużych miastach jak np. Poznań, Kraków, ale planowane są też w regionach turystycznych jak Tatry, Mazury czy Wybrzeże Bałtyckie. – Jest wielu inwestorów, którzy zaczynając inwestycję hotelową zwracają uwagę przede wszystkim na stronę deweloperską. A po pewnym czasie zaczynają sobie zadawać pytanie: „jak to będzie wyglądało operacyjnie” i dochodzą do wniosku, że warto mieć jakąś markę. My jesteśmy od tego, aby dać taką markę i cały know-how hotelowy, bo mamy ponad 30-letnie doświadczenie hotelarskie, więc wiemy jak prowadzić hotel, jakie zaoferować korzyści we franczyzie czy na podstawie umowy o zarządzanie – mówi w wywiadzie dla kwietniowego „Hotelarza” David Heijligers. Louvre Hotels, która ostatnio zmienił nazwę na Louvre Hotels Group, chce też pozyskiwać do sieci Tulipów już działające hotele. – Najpierw pracowaliśmy z inwestorami, aby pozyskać nowopowstające obiekty. Ale widzieliśmy, że istniejące hotele również są bardzo nowoczesne i warto dać im dobrą markę, know-how i włączenie do centralnego systemu dystrybucji, bo w dzisiejszych czasach trudno jest funkcjonować niezależnemu hotelowi we wszystkich systemach rezerwacyjnych – mówi David Heijligers. – Będziemy teraz prowadzić komunikację do tych hoteli, poprzez mailing, reklamy i różne inne formy kanały komunikacji, aby zachęcić je do wzięcia marki we franczyzę albo na umowę o zarządzanie. Holenderska Golden Tulip Hospitality Group, jedna z największych europejskich sieci hotelarskich, na początku 2009 roku postawiona została w stan upadłości. W połowie 2009 roku przejęła ją grupa kapitałowa Starwood Capital i połączyła z Louvre Hotels (Kyriad, Campanile, Premiere Classe). Starwood od razu zadeklarował, że zachowa i będzie rozwijał marki Golden Tulip. Hotele Golden Tulip znajdują się w centrach miast, i w zależności od lokalizacji posiadają rozbudowane części konferencyjne lub rekreacyjne. Niżej pozycjonowane Tulip Inn mogą się znajdować przy głównych ulicach wiodących do centrum. W przypadku obydwu marek powinny to być obiekty powyżej 70 pokoi. Często są one ulokowane w zabytkowych kamienicach. Hotele tych marek działają m.in. w Niemczech, Francji, Holandii, Włoszech, Czechach i na wszystkich kontynentach poza Australią.

Źródło: Hotelarz

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *