POMYSŁY na hotelowe lobby

AGATA FRĄTCZAK, pracownia Madama.pl. Hotelowe lobby to miejsce, z którego goście od razu zawrócą lub w którym staną jak wryci, by następnie jak najszybciej zarezerwować nocleg. Projektowanie takich przestrzeni to subtelna sztuka, łącząca aspekty praktyczne z efektem „wow”. Lobby to zwykle najpiękniejsze miejsce w całym hotelu – aż chciałoby się wyciągnąć materac i w nim zasnąć – uważał Andy Warhol. Wiele powieści zaczyna się w hotelowym lobby, bo to miejsce, które od razu pozwala nakreślić charakter całego miejsca, a jednocześnie łącznik ze światem zewnętrznym, dający ocean możliwości. Funkcje hotelowego lobby Lobby jest najważniejsze – to od jego wyglądu zależy często, czy gość zdecyduje się podejść do recepcji i zarezerwować pokój, czy odejdzie. „Projekt i wystrój nie tylko mogą ugruntować wizerunek hotelu, ale też wpłynąć na zachowania gości i personelu” – czytamy w pracy „Servicescapes: the impact of in leisure service settings” J.M. Bittnera z 1992 r. Wiele hotelowych lobby zostało zaprojektowanych z premedytacją tak, by zniechęcać do tego, by w nich przesiadywać. Tymczasem „hotelowe lobby to wspólna przestrzeń, w której klienci hotelu mogą odpoczywać i spotykać się z gośćmi” („New hotel: architecture and design”, David Collins, 2001). Coraz częściej mówi się wręcz o koncepcji lobby jako salonu, z zielenią, miękkimi kanapami i miejscem do czytania. Przy okazji daje to dodatkowe możliwości, jak np. organizacja targów czy spotkań bezpośrednio w lobby. Warto o tym pamiętać, szczególnie jeśli nie chcemy, by wizyty gości odbywały się w pokojach i przeciągały. Kolejna funkcja lobby to kierowanie klientów – nie tylko do swoich pokoi, ale też do strefy konferencyjnej, śniadaniowej, restauracji czy SPA. Czytelne oznaczenia i jasno wydzielone strefy to też mniej pracy dla obsługi – goście sami kierują się w wybrane miejsca i nie muszą dopytywa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *