Marketing, który działa na zmysły. Jak budować siłę marki hotelu dzięki wykorzystaniu zasad marketingu sensorycznego

Agnieszka Majewska-Kunat

Marketing nieustannie szuka sposobów na podniesienie atrakcyjności marki. A w czasach, kiedy tak dużo mówi się o przesycie reklamami, potrzebne są subtelniejsze sposoby na dotarcie z komunikatem do odbiorcy. Gdy widzimy, że tradycyjne przekazy marketingowe przestają być już tak skuteczne, warto zastanowić się, jak można wzbogacić proces percepcji gościa hotelowego poprzez wykorzystanie bodźców, które działają na jego zmysły.



Działania z zakresu marketingu sensorycznego angażują zmysły odbiorcy: wzrok, słuch, węch, dotyk i smak. Marketerzy sięgają po nie, aby wywołać określone reakcje odbiorcy komunikatów. Mogą to być wzrost świadomości marki hotelowej, przywiązania do wybranej usługi czy też po prostu zakup konkretnych produktów, np. kosmetyków w SPA.

Nie tylko wzrok i słuch

Przekazy oparte wyłącznie za bodźcach wzrokowych i słuchowych to dziś zdecydowanie za mało. Poznanie zasad marketingu sensorycznego pozwala na aktywizację wszystkich receptorów sensorycznych gościa hotelowego w celu wywołania pozytywnych doznań w kontakcie z marką. Warto tu wspomnieć książkę „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” izraelskiego psychologa Daniela Kahnemana, który zdobył Nagrodę Nobla w dziedzinie... nauk ekonomicznych. Można się z niej dowiedzieć, że przeciętny konsument spędza ok. 85 proc. czasu „na autopilocie”, podejmując większość decyzji właśnie emocjonalnie.

Wnioski te są skutecznie wykorzystywane przez różne firmy, sama użyteczność produktu bowiem to dziś za mało, aby zbudować silną, rozpoznawalną markę. Książka ta była przełomowa, ponieważ autor wskazał, że niemal 70 proc. pozytywnych opinii o marce ma podłoże emocjonalne, nawet gdy klienci są przekonani o racjonalności swoich ocen. Marketing sensoryczny wyróżnia markę na tle konkurencji i – właściwie używany – buduje zakładane skojarzenia z danym hotelem. Jego celem jest mocniejsze zaangażowanie gości i wpłynięcie na ich zachowanie. Z pomocą przychodzi system bodźców wywołujących określone reakcje, które prowadzą potencjalnego klienta do decyzji zakupowej. Tym samym otrzymujemy narzędzie, które ułatwia realizację celów marketingowych hotelu, buduje wartość marki i wspiera j [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Agnieszka Majewska-Kunat

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *