W easygo.pl wiesz z kim pojedziesz na wakacje

Easygo.pl znowu zaskakuje. Portal łamie niepisane w branży zasady tajności i pokazuje nazwę organizatora w prezentowanych w portalu wyjazdach turystycznych. To pierwsze takie otwarcie jednego z czołowych graczy w internetowym rynku turystycznym. Od dziś, każdy zainteresowany klient już na poziomie przeglądania listy ofert wie z czyjego katalogu pochodzi dana wycieczka. Wybór jest więc łatwiejszy i spokojniejszy.



Do tej pory żaden z topowych portali turystycznych nie prezentował w pierwszej odsłonie nazw biur podróży czy logotypów organizatorów sprzedawanych przez siebie pakietów wyjazdowych. Każdy klient kupując swoje wakacje w Internecie zazwyczaj dopiero w momencie podpisywania dokumentów dowiadywał się z druku umowy z kim pojedzie na urlop. Motywem była uzasadniona w branży obawa przed ucieczką potencjalnego klienta z portalu do biura samego organizatora.


- Niestety, społecznie o turystyce wyjazdowej w Polsce wiemy bardzo mało  wyjaśnia Tomasz Domżalski, dyrektor marketingu w easygo.pl  Głównym wyznacznikiem zakupowym wśród naszych rodaków jest zazwyczaj cena. Polacy błędnie myślą, że cena w portalu może być wyższa niż u samego organizatora. Nic bardziej mylnego.


Zgodnie z zapisami Ustawy regulującymi działalność w branży turystycznej jeden i ten sam pakiet turystyczny kosztuje we wszystkich punktach sprzedaży tyle samo. Nie ma znaczenia czy jest on sprzedawany przez samego organizatora wyjazdu, czy jakiegokolwiek jego pośrednika - tradycyjnego, internetowego czy telewizyjnego. Pośrednicy (agenci) zarabiają bowiem na prowizji uzyskiwanej za sprzedaż od organizatora, a nie na marży nakładanej na produkt.


- Po wielu miesiącach obserwacji postanowiliśmy złamać niepisane zasady naszej branży - powiedziała Iwona Sokołowska, szef sprzedaży easygo.pl. - Powodów jest kilka. Mimo dotychczasowych obaw chcemy dać naszym klientom pełną świadomość z kim pojadą na wakacje. Nasi konsultanci nigdy na siłę nie ukrywali w rozmowach z zainteresowanymi tym klientami nazw organizatora wyjazdu. Teraz niejako z góry uprzedzamy takie pytania oddając pełną przejrzystość w prezentacji oferty.


Analizując zmiany oczywistym jest, że dzięki takiej prezentacji skraca się czas obsługi jednego klienta. - Dzięki temu będziemy mogli więcej czasu poświecić rzeczywiście zainteresowanym zakupem klientom - dodaje Sokołowska. Zdarzają się klienci, którzy sztucznie prowadzą rozmowę przez 10 i więcej minut tylko po to, aby uzyskać od konsultanta nazwę organizatora danej oferty. Na tym jego zainteresowanie wyjazdem się kończy. - Jeżeli klient ma takie ewidentne nastawienie, jeżeli nie ma żadnych internetowych doświadczeń zakupowych, nie zna zapisów Ustawy mówiących m.in. o cenie, nie dostrzega wygody, szybkości i przyjemności zakupów w sieci, nie interesują go w końcu wartości dodane przygotowane przez portal, to i tak nie przekonamy go do zakupów w Internecie. Potraktuje nas jako porównywarkę cenową, a po uzyskaniu wszystkich informacji zakupy i tak zrobi za przysłowiowym rogiem ulicy. Po latach pracy w tej branży jesteśmy w stanie wychwycić w czasie rozmowy takiego klienta - dodaje Sokołowska.     


Właściciele easygo.pl wierzą, że taka zmiana może też korzystnie i motywująco wpłynąć na pracę samych touroperatorów. - W bazie portalu mamy średnio 500 tyś. propozycji wyjazdowych na każdy dzień roku - przypomina Tomasz Domżalski.- Bardzo często 2-3 organizatorów przygotowuje wyjazdy w te same miejsca, w tym samy czasie, z podobnym pakietem usług. Jeżeli klient zrazi się w czasie swojego urlopu do biura X, z całą pewnością kolejnych wakacji będzie poszukiwał u jego konkurencji. U nas w ciągu kilku sekund znajdzie wszystkie możliwe, alternatywne, oferty dostępne na polskim rynku. Samodzielnie będzie więc mógł wykluczyć niepożądane przez siebie biuro. A organizatorzy z cała pewnością odczują ewentualne omijanie ich ofert przez klientów.


Prezentacja źródła ofertowego to standard w podobnej działalności na świecie. Easygo.pl jako pierwszy portal turystyczny z branżowego podium wprowadza podobne rozwiązanie w Polsce. - Wierzymy, że za naszym przykładem pójdzie nasza medalowa konkurencja. Warto jednak zdać sobie sprawę, że na taką otwartość mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze, z silną i sprawdzoną marką. Profesjonalizm, doświadczenie i wysokie umiejętności naszego zespołu dają gwarancję, że klienci docenią nasze starania - podsumowuje Domżalski.


 

dodatkowe informacje:
Andrzej Glapiak, PR Manager
easygo.pl sp. z o.o.
ul. Heweliusza 11, 80-890 Gdańsk
telefon: +48 58 326 49 02
tel.kom.: +48 601 061 383
faks: +48 58 326 49 07
e-mail: andrzej.glapiak@easygo.pl
WWW: http://www.easygo.pl/

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.