Hotelarz a media

Norbert Kilen


Autor jest dyrektorem strategicznym On Board PR


Dziennikarz jest we współczesnym społeczeństwie wiarygodnym źródłem informacji. Mimo że stopień zaufania do różnych mediów jest niejednakowy, ogólna ocena społeczna wiarygodności mediów jest wysoka. Dlatego przedsiębiorstwa powinny uwzględniać relacje z mediami w swojej strategii komunikacyjnej.


Strategia komunikacyjna firm - w tym również branży hotelarskiej - powinna uwzględniać kluczową rolę, jaką w budowaniu postaw i opinii społecznych odgrywają media. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie firmy doradczej On Board PR, dziennikarze są postrzegani jako źródło informacji o wysokiej wiarygodności, a wygłaszane przez nich sądy mają realny wpływ na zachowania klientów




Negatywne publikacje na temat hoteli czy całych regionów kraju przekładają się bezpośrednio na sprzedaż. Artykuły lub audycje, które przedstawiają firmę lub jej produkty w niekorzystnym świetle, mają konkretny wpływ na postawy ludzkie. Dziennikarz i jego opinie są jednym z podstawowych źródeł wiarygodnej informacji. Naturalnie, negatywne opinie mediów mogą mieć różną przyczynę, a co za tym idzie - wpływać w różny sposób na zachowania ludzkie. Na przykład reakcja odbiorców na informacje o wykorzystywaniu pracowników w mniejszym stopniu wpłynie na sprzedaż niż np. doniesienie o wykryciu wad produktu.

Niemniej nie należy liczyć, że prowadzenie intensywnych działań promocyjnych przy jednoczesnym zaniechaniu ochrony dobrej reputacji jest dobrym pomysłe [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Norbert Kilen

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *