Duży zysk z małych procentów

Autor: Jarosław Cybulski
W ślad za postępującymi zmianami w preferencjach alkoholowych Polaków wzrasta oferta win dostępnych na naszym rynku. Wina pije się coraz częściej i w coraz większych ilościach.
Kartę win można już znaleźć nie tylko w wytwornych, drogich restauracjach, ale także w miejscach bardziej dostępnych dla przeciętnego klienta.

Umiejętnie sprzedane wino może przynieść restauratorom spore zyski, jednak przed inwestycją w wino należy dokładnie zbadać rynek i pamiętać o kilku zasadach.


By przyciągnąć klientów, wielu restauratorów ambitnie myśli o zaplanowaniu karty win, zbudowaniu bogatej, dobrej oferty, ale zderzając się z twardą rzeczywistością, niejeden z nich idąc na łatwiznę wrzuca wina do jednego worka z mocnymi alkoholami.

Potem cały ten problem przekazuje osobie odpowiedzialnej za tzw. bar i zaopatrzenie, która - idąc po linii najmniejszego oporu - wybiera wina łatwo dostępne np. w supermarketach czy nawet stacjach benzynowych, masowe, mało konkurencyjne, które dostarczane są razem z piwem i alkoholem.

Lektura niezbędna dla początkującego sommeliera:
  • Przewodnik Parkera po winach świata, (tom I-IV) Robert Parker, Wig-Press, Warszawa 2000
  • Atlas win świata, Hugh Johnon, Wig-Press, Warszawa 2002
  • 100 najlepszych win świata, Sylvie Girard-Lagorce, Rosner & Wspólnicy, Warszawa 2005
  • Przewodnik po winach świata, Hugh Johnson, Wig-Press, Warszawa 2002/03/04
  • Najlepsze wina Europy - praktyczny przewodnik po europejskich winach i winnicach, praca zbiorowa, Wydawnictwo Twój Styl, Warszawa 2001
  • 101 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o winie, Andrew Jefferd, Prószyński i s-ka, Warszawa 2001
  • Wino - praktyczny poradnik, Bertelsmann, Warszawa 2002
  • Wino - porady dla smakoszy, Rolf Kriesi, Arkady, Warszawa 2001
  • Seria Winoteka - Wszystko o winie, Ulrich Schweizer, Wiedza i Życie, Warszawa 2000
  • Seria Winoteka - Wina czerwone, Wiedza i Życie, Warszawa 2001
  • Degustacja win, Michael Schuster, Wig-Press, Warszawa 2001
  • Kroniki wina, Marek Bieńczyk, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2001
  • Tajemnice win, Carlos Falco, Wydawnictwo Zysk i s-ka, Poznań 2002
  • Wina Hiszpanii, Concha Baeza, Wydawnictwo Twój Styl, Warszawa 2001
  • Wina - przewodnik, Dagmar Ehrlich, Muza, Warszawa 2001

Jest to jedno z często stosowanych rozwiąz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *