Zemsta homara

Domowe zacisze to jedyne miejsce, gdzie bez skrępowania można jeść tzw. potrawy trudne

Zdecydowanie do homara nie mam szczęścia. Po raz pierwszy wszedłem z tym skorupiakiem w konflikt kilka lat temu w jednej z nowojorskich restauracji, gdzie podano mi go w całości, to znaczy nieprzygotowanego, w nierozłupanej skorupce, przyniesionego prosto z garnka. I choć otrzymałem od kelnera specjalny śliniak oraz cały zestaw szczypiec, dłutek i innych narzędzi tortur, to jednak natychmiast po zakończeniu kolacji całą bez wyjątku garderobę (z rękawiczkami i szalikiem włącznie) musiałem oddać do pralni.

Nauczony tym smutnym doświadczeniem, rok później, w czasie eleganckiego obiadu biznesowego na Polach Elizejskich w Paryżu poprosiłem kelnera o upewnienie mnie, że homar zostanie podany w już rozłupanej skorupce. Tak się stało, tyle tylko, że tym razem skorupiak znalazł się na moim talerzu przyrządzony w potrawce z czekolady i lodów waniliowych, co skutecznie zepsuło mi resztę posiłku i doprowadziło nawet do niepodpisania kontraktu. Nie wiem, czy te wydarzenia należy uznać za wyraz wyjątkowej antypatii, jaką darzą mnie homary, faktem jest natomiast, że świadczą one o istnieniu tak zwanych potraw trudnych.

Mam oczywiście na myśli kłopoty związane z ich spożywaniem w miejscach publicznych w tak zwanym cywilizowanym świecie. Bardzo proszę, niech mi Państwo nie mówią, że takich problemów z niektórymi potrawami nie mają... Przecież pewnych dań na przyjęciach nie serwuje się właśnie ze względu na trudny sposób ich spożywania. Jakie to są potrawy? Przede wszystkim tryskające sokiem lub sosem, a więc nieobrane pomarańcze i grejpfruty, podawane w całości gotowane pomidory, a także nieprzygotowane przed serwowaniem na stół owoce morza. Są też i inne, równie trudne: spaghetti, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Michel Muszynski

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *