Personalia

Piotr Bubnowski dyrektorem The Bridge Wrocław MGallery



Piotr Bubnowski, dotychczasowy zastępca dyrektora generalnego warszawskiego hotelu Bristol, a Luxury Collection, z początkiem stycznia obejmie stanowisko dyrektora generalnego wrocławskiego hotelu The Bridge MGallery. Zastąpi Stefana Bauera, który obejmuje zarządzanie Nobu Hotelem w Warszawie, o czym więcej pisaliśmy w grudniowym wydaniu „Hotelarza”. Piotr Bubnowski z hotelarstwem związany jest od blisko 20 lat, a większość dotychczasowej kariery zawodowej spędził w hotelach w Wlk. Brytanii. W latach 2005-2011 pracował w nowo otwartym Hilton London Tower Bridge jako conference & events operations manager, a przez następne dwa lata jako acting F&B manager w Hilton London Canary Wharf. W latach 2013-2016 w The Trafalgar Hotel, najpierw jako F&B manager, a następnie front of house manager. W 2016 r. objął stanowisko dyrektora operacyjnego Hilton London Paddington, w 2017 r. został dyrektorem operacyjnym DoubleTree by Hilton Hotel & Residences Al Barsha w Dubaju, a w 2019 r. zastępcą dyrektora generalnego 211-pokojowego Hilton Edinburgh Carlton. W kwietniu 2020 r. dołączył do zespołu hotelu Bristol Warsaw, a Luxury Collection na stanowisko zastępcy dyrektora generalnego (executive assistant manager). Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Wrocławskim.

Mariusz Paszkiel odchodzi z Marriotta Warszawa. Zastępuje go Dariusz Oleksiak



Zastępuje go Dariusz Oleksiak Mariusz Paszkiel, managing director oraz wieloletni dyrektor sprzedaży i marketingu warszawskiego Marriotta, rozstaje się z hotelem i przechodzi do Sheratona Sopot jako wsparcie sprzedaży i marketingu. Zastąpił go Dariusz Oleksiak, wcześniej m.in. dyrektor generalny Renaissance Warszawa i operacyjny sieci PHH. Dyrektor generalny Marriotta Warszawa Robert Grader objął zarządzanie hotelem Marriott Frankfurt. Mariusz Paszkiel z warszawskim Marriottem związany był od 2008. r., z krótką przerwą na pracę w hotelu Ossa jako dyrektor sprzedaży. W 2014 r. został dyrektorem sprzedaży i marketingu w Warsaw Marriott, a w sierpniu ub.r. objął stanowisko managing directora. Dariusz Oleksiak z hotelarstwem związany jest od 30 lat.



Karierę zaczynał w pierwszej grupie pracowników otwierających warszawskiego Marriotta w 1989 r., gdzie pracował do września 2000 r. W ciągu 11 lat pracy dla Marriotta uczestniczył w otwarciu hoteli Marriott na Arubie, Goa, w Chicago i Amsterdamie. W 2003 r. został dyrektorem operacyjnym w nowo powstającym Courtyard by Marriott Airport Warsaw. Od 2005 r. otwierał i prowadził kolejne hotele sieci Marriott – w Kazachstanie (Renaissance Aktau) i Petersburgu (Courtyard by Marriott Vasilievsky). W latach 2009-2012 zarządzał hotelem Jan III Sobieski, potem prowadził doradztwo na rzecz Centrum Kongresowego Warszawianka oraz zarządzanie kompleksem Satoria Group: Best Western Portos, Atos i Aramis w Warszawie. W 2016 r. został dyrektorem generalnym otwieranego Renaissance Airport Warsaw, a w 2018 r. objął stanowisko dyrektora zarządzającego hotelami spółki Chopin Aiport Development, która później przekształciła się w Polski Holding Hotelowy. Odszedł z PHH w sierpniu 2019 r. Potem m.in. doradzał Grupie Żagiel, która planuje otworzyć hotel Moxy w Lublinie. Dyrektor generalny warszawskiego Marriotta, Robert Grader, który zarządzał hotelem od początku 2014 r., w grudniu ub.r. objął zarządzanie hotelem Marriott Frankfurt.

Wybrano dyrektora hotelu Saski Kraków Curio Collection by Hilton



Christian Schwenke, który ostatnio zarządzał Hiltonem Old Town w Pradze, został dyrektorem generalnym hotelu Saski Kraków Curio Collection by Hilton, który otwarty ma zostać w połowie roku u zbiegu ul. Sławkowskiej, św. Tomasza i św. Jana. Cała kariera zawodowa Christiana Schwenke związana jest z hotelami Hilton. Zaczynał w 2001 r. w Hiltonie Weimar, w 2004 r. został sales managerem w Norymberdze, w 2006 – dyrektorem sprzedaży w Bremie, a w 2009 – revenue managerem w Antwerpii. Od 2011 r. związany jest z regionem Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie najpierw został dyrektorem ds. rozwoju biznesu Hiltona Budapeszt, w 2013 r. objął funkcję commercial directora dwóch Hiltonów w Pradze, dwa lata później został hotel managerem Hiltona Old Town Praga, a od 2017 r. do stycznia tego roku zarządzał tym hotelem jako dyrektor generalny. Saski Kraków Curio Collection by Hilton będzie pierwszym w Polsce hotelem pod tym soft brandem. Znajdzie się w nim m.in. 116 pokoi, strefa SPA & wellness z basenem oraz część konferencyjna. Powstaje w zabytkowej kamienicy, w której działalność hotelowa prowadzona była od połowy XIX wieku, a do 2017 r. działał tam 3-gwiazdkowy hotel Saski.

Rafał Rosiejak dyrektorem generalnym Grupy ZR Hotele



Rafał Rosiejak, ekspert i praktyk hotelowy, objął stery w krakowskiej Grupie ZR Hotele, specjalizującej się w prowadzeniu obiektów hotelowych w budynkach zabytkowych. Obecnie grupa posiada dwa działające obiekty (w tym Zamek w Przegorzałach) i kolejne trzy w realizacji. Rafał Rosiejak związany jest z branżą hotelową od 2004 r., kiedy został dyrektorem generalnym Domina Hotels & Resorts w Poznaniu. W latach 2008-2012 był odpowiedzialny za przygotowanie bazy noclegowej dla drużyn, sponsorów i kibiców Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 jako krajowy koordynator ds. zakwaterowania. W latach 2013-2014 pracował w Zurichu dla FIFA przy organizacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA World Cup Russia 2018 jako szef zakwaterowania, będąc jednocześnie dyrektorem Centrum Konferencyjnego na PGE Narodowym w Warszawie. W latach 2016-2017 piastował stanowisko dyrektora centrum targowo-konferencyjnego Expo Mazury w Ostródzie, następnie dołączył do zespołu Hotel Professionals, gdzie przygotowywał do otwarcia i wprowadził na rynek hotel Hampton by Hilton Gdańsk Oliwa. W ostatnich latach stał również na czele zespołów hotelowych dwóch największych światowych agencji doradczych – Colliers i CBRE, był także członkiem zarządu i dyrektorem zarządzającym LEI Transactions – butikowej agencji międzynarodowej działającej w branży nieruchomości. – Bardzo się cieszę, że Rafał zgodził się pracować razem z nami w Krakowie. Cenimy sobie jego wiedzę, otwartość i pomysłowość. Niewątpliwie to osoba bardzo rozpoznawalna na rynku hotelowym. Na pewno wniesie wiele ciekawych rozwiązań wspierających dynamiczny rozwój grupy ZR Hotele – powiedział Aram Raoof, prezes zarządu spółki. – Dziękuję Aramowi za zaufanie. Wchodząc do dynamicznego siedemdziesięcioosobowego zespołu ZR Hotele, wniosę swoje wieloletnie doświadczenie. Wierzę, że inwestycje realizowane przez grupę w Krakowie – Zamku w Przegorzałach, który zamieni się w piękny pięciogwiazdkowy hotel, w hotelu Wolskim na Wzgórzu Zamkowym oraz we Dworze w Tomaszowicach będą sprzyjać podniesieniu jakości obsługi naszych gości do najwyższego poziomu. Serdecznie zapraszamy do współpracy i odwiedzin.

Jakub Bączykowski szefem rozwoju w Nocowanie.pl



Były szef Travelist i Booking na Polskę Jakub Bączykowski dołącza do Nocow a n i e . p l . W lubelskiej firmie, będącej częścią holdingu WP, objął nowo utworzone stanowisko szefa rozwoju biznesu (head of business development). Jego zadania będą wiązały się głównie z rozwojem bazy klientów Nocowanie.pl. Jakub Bączykowski rozpoczynał swoją karierę w hotelarstwie na stanowiskach sprzedażowych w Starwood Hotels and Resorts. Zdobytą wiedzę wykorzystał do otwarcia polskiego oddziału Booking.com, gdzie pełnił funkcję senior account managera i szefa na Polskę. Po czterech latach dołączył do Groupon i wraz ze swoim 40-osobowym zespołem z sukcesem rozwinął obszar Travel. W latach 2013-2019 był kolejno szefem sprzedaży, general managerem na Polskę i general managerem na Europę Środkowo-Wschodnią serwisu rezerwacyjnego Travelist. W ostatnich latach w swojej działalności consultingowej był zaangażowany w rozwój serwisu Slowhop oraz grupy hoteli Górskie Resorty.

Jacek Tokarski, partner Hotel Professionals, zakłada swoją firmę HIDA



Jacek Tokarski, współtwórca, partner i główny analityk w firmie doradczej Hotel Professionals, założył własną firmę doradczą HIDA – Hotel Investment & Development Advisory. – Stworzyłem markę doradczą HIDA, aby wspierać inwestorów hotelowych i developerów w rozwoju ich biznesu hotelowego, minimalizując jednocześnie ich zaangażowanie w jego funkcjonowanie – informuje Jacek Tokarski. Z branżą hotelarską związany jest od ponad 15 lat. Zaczynał jako analityk finansowy w Colliersie, potem był analitykiem inwestycyjnym u Aleksa Kloszewskiego. W 2014 r. razem z całym działem hospitality z Colliersa zakładał firmę Hotel Professionals, w której został szefem operacyjnym. Jest absolwentem mechatroniki na Politechnice Warszawskiej. Uzyskał tytuł MRICS.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *