Wrocław miastem biznesu

Turyści biznesowi, przyjeżdżający w celach służbowych są najczęstszymi gośćmi stolicy Dolnego Ślaska. Nawet w miesiącach wakacyjnych średnio co drugi gość nocujący we wrocławskich hotelach przyjechał do nas służbowo - wynika z badania Instytutu KerallaResearch zleconego przez Convention Bureau Wrocław


Wrocław, jako pierwsze miasto w Polsce, tak dokładnie policzył ile osób odwiedziło je w celach służbowych, z jakich krajów pochodzili goście służbowi, jak długo nocowali. Przedmiotem pomiaru była też liczba organizowanych imprez biznesowych lokowanych w dużych obiektach typu Hala Stulecia oraz mniejszych, czyli salach konferencyjnych w obiektach hotelowych. Badanie prowadzone jest od czerwca 2007, wyniki obejmują więc okres siedmiu miesięcy, do grudnia.


Ramka:

Turystyka biznesowa – wg Światowej Organizacji Turystyki

Wszystkie podróże, których celezwiązanez pracąbądź interesami.

Badaniem objęto: Imprezy organizowane w hotelach - konferencje, eventy branżowe, szkolenia firmowe, imprezy integracyjne, seminaria, sympozja, pozostałe- z pominięciem imprez okolicznościowych, towarzyskich typu: wesela, komunie, urodziny, prywatne bankiety itp. Imprezy organizowane poza hotelami czyli targi, kongresy i konferencje ( w tym naukowe), szkolenia, spotkania biznesowe, sympozja podczas których spotykają się turyści biznesowi poza salami hotelowymi.

Z monitoringu wyłączone są imprezy rozrywkowe, targi konsumenckie, wydarzenia muzyczne, sportowe,religijne i hobbystyczne.

Turystyka biznesowa – w salach hotelowych

Od czerwca do grudnia 2007 w obiektach hotelowych oraz poza hotelami w różnych typach turystyki biznesowej uczestniczyło blisko 263 tys. osób. Z tego na wrocławskie hotele przypada, aż 236 tys. osób, poza hotelmi ok. 27 tys. Okazuje się więc, że90 proc. całego natężenia wrocławskiej turystyki biznesowej obsługują hotele. Pozostałe 10 proc. spotkań związanych z wykonywaną pracą odbywały się na uczelniach oraz w innych obiektach (np. Ośrodku Szkoleniowym Państwowej Inspekcji Pracy czy w Hali Stulecia).

W obiektach hotelowych najczęściej organizowane były szkolenia i imprezy integracyjne – 43% oraz konferencje, poniżej 100 uczestników - 36%.W sumie te dwie kategorie imprez stanowiły, aż 79% wszystkich wydarzeń odbywających się w hotelach. Eventów branżowych zanotowaliśmy 8%. Pozostałe typy imprez definiowanych,jakoturystyka biznesowa nie przekraczały 5% udziału w całości i należą do nich: konferencje duże powyżej 100 uczestników - 4%, sympozja naukowe – 3%, seminaria – 2%, inne – 4%.


Z badania wynika, że najbardziej stabilny udział procentowy w stosunku do innych imprez biznesowych w kolejnych miesiącach przypada na szkolenia firmowe i imprezy integracyjne. Od września do grudnia udział szkoleń i imprez integracyjnych nieco maleje na rzeczorganizowanych w obiektach hotelowych konferencji dla uczestników poniżej 100 osób. Tego typu imprez najwięcej jest w grudniu(trzy pierwsze tygodnie), bo aż 41%.

Turyści biznesowi nocujący w hotelach

 



We wrocławskich hotelach w badanym okresie zdecydowanie większą liczbę nocujących gości stanowią turyści biznesowi, czyli przybywający w mieście służbowo. Z 232 tysięcy wszystkich którzy kupili nocleg, tylko 86 tys. przypada na turystę. Reszta, czyli 63% obłożenia przypada na gości nocujących służbowo.

Wyjątkiem był sierpień, w którym“zaledwie” 47% turystów przyjechało do miastaw celach biznesowych, a ponad połowa, bo 53% w celach turystycznych. Ukazane proporcje wyraźnie wskazują, że pieniądze zostawiane w kasach hoteli pochodzą głównie od klienta biznesowego. Szczególnie w okresie od września do grudnia trend ten jest wyraźny i “niezagrożony” przez turystę, który odwiedził miasto w celach innych, niż biznesowe.

We wrześniu turystów biznesowych nocujących w hotelach wrocławskich było 63%,
w październiku liczba to urosła do 69%, a listopadzie do rekordowej liczby 77%.

Katarzyna Pydych

General Director Keralla Researchh

Wrocław


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *