Udział sieci hotelarskich w rynku wciąż niewielki

Po lski rynek noc legowy wciąż pozostaje bardzo rozdrobniony. W krótkim czasie nie zmienią tego nawet ko lejne inwestycje światowych sieci hote lowych.


Udział sieci hotelowych w rynku wciąż niewielki

Wciąż znaczna część obiektów należy, bądź do prywatnych inwestorów, bądź firm zajmujących się na co dzień zupełnie inną branżą. Część z nich decyduje się na budowę hote lu ty lko z uwagi na dobrą koniunkturę i chęć zysku. To także dobry sposób na lokatę kapitału. Takich obiektów przybywa też w ostatnim czasie najwięcej. Jak wynika z raportu czasopisma „Hotelarz” na ten temat, systemy hote lowe posiadające więcej niż pięć obiektów mają niespełna dziesięcioprocentowy udział w całym rynku. Potencjał Polski dostrzegają jednak wszyscy czołowi gracze w branży.

- Budowa hotelu Hilton, którą rozpoczęliśmy w centrum Wrocławia to koszt w granicach 300 milionów złotych – mówi Małgorzata Nowosielska z Wings Properties – Przy takich nakładach każdy inwestor musi być przekonany co do, tego, że nowy hotel będzie w stanie przynosić zyski. Posiadanie apartamentu w tak prestiżowym budynku z takim operatorem, jakim jest sieć hoteli Hilton, to obecnie najlepszy biznes z możliwych.

Do tej pory Hilton posiadał tylko jeden pięciogwiazdkowy hotel
w Warszawie. W ciągu kilku lat, obiekt o takim samym standardzie powstanie nie tylko we Wrocławiu ale także w Łodzi.


Pod obca marką

Do największych sieci w Polsce należą: Orbis/Accor, Grupa WAM oraz OST Gromada. Pojedynczy inwestorzy w Po lsce wciąż najchętniej wznoszą hote le pod własną marką. W dłuższej perspektywie proces konso lidacji rynku jest jednak nieunikniony. Prawdopodobnie rozwinie się też franszyza. Do te pory funkcjonuje tak jedynie 1% po lskich hote li. Na całym świecie 65%. Przede wszystkim dlatego, że w takim systemie dużo łatwiej przyciągnąć k lientów, a w efekcie utrzymać się na rynku.

Jak pokazują wskaźniki, tempo rozwoju całej branży w ciągu następnych ki lku lat nie powinno zostać zagrożone. Nawet przy rosnących cenach usług budow lanych. Wciąż popyt na usługi hote lowe jest większy od tego, co możemy zaoferować.



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *