Jak zarządzać biznesem hotelu w dzisiejszych czasach? Spojrzenie właścicielskie

„Przez 30 lat prowadzenia firmy, kiedy tylko pojawiały się jakieś trudności, myślałem, że już za chwilę będzie spokojniej. Nigdy tak nie było. Problemy rozwiązujesz po to, aby zrobić miejsce na kolejne” – ostatnio taką refleksją podzielił się ze mną mój ojciec, od którego rozpoczyna się historia rodzinnej sieci hotelowej Osti-hotele, którą dziś zarządzamy wspólnie z siostrą



Ostatnie dwa lata pokazały nam dobitnie, jak wiele prawdy jest w tych słowach. Pandemia, wojna, rosnące koszty, brak pracowników – branża HoReCa została doświadczona szczególnie mocno. Tak jak dla innych hotelarzy, nie jest to dla mnie łatwy czas, ale jednocześnie to dobry moment, by jeszcze raz przyjrzeć się swojemu biznesowi i spróbować jak najlepiej odpowiedzieć na wyzwania, jakie stają przed nami każdego dnia. Kadr z filmu Todda Phillipsa „Joker” z hasłem „Giving up is not an option” – to grafika, która od wielu miesięcy towarzyszy mi na każdym kroku. Zdjęcie umieściłam nie tylko w różnych punktach swojego biura, ale także w moim mieszkaniu.

Odkąd pamiętam, trudne doświadczenia działały na mnie mobilizująco. Tego m.in. nauczyło mnie wyczynowe uprawianie sportu oraz macierzyństwo, które są bezcennym źródłem inspiracji do tego, jak pokonywać kolejne trudności. Mam oczywiście w tyle głowy czarny scenariusz, ale przede wszystkim skupiam się na tym, aby z obecnej sytuacji wyciągnąć jak najwięcej wniosków. Żeby ta lekcja stała się fundamentem do odbudowania tego, co straciliśmy. Słowo, które łączy się z leadershipem i które wyjątkowo mam w sercu, to odpowiedzialność: za wynik, za ludzi, za jakość i za… mogłabym tak wymieniać jeszcze długo.

Elastyczność – świat dziś to zmienność (volatility), niepewność (uncertainty), złożono [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Joanna Ostrowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *