IGHP i POT ze wspólnym projektem #MiastoTurystyka   MATERIAŁ PARTNERA

Rynek podróży rodzinnych od kilku lat przeżywa duże ożywienie. Także w nadchodzących latach rodziny będą ważną grupą docelową dla rezerwacji pobytów, a przedłużony do 30 września Polski Bon Turystyczny sprawi, że wiele z nich planując weekendowe i wakacyjne wyjazdy będzie korzystać z krajowej oferty turystycznej. To najwyższy czas, aby miejskie i biznesowe hotele także zaczęły oferować przyjazne rodzinom pobyty.

Utrzymująca się niepewność dotycząca międzynarodowych podróży prawdopodobnie sprawi, że hotele sprofilowane wyłącznie pod obsługę gości biznesowych i konferencyjnych oraz turystów z zagranicy będą mieć problem z podniesieniem się po stratach, jakich doznały w wyniku ograniczeń związanych z pandemią COVID-19. W odróżnieniu od mniejszych obiektów postrzeganych jako przyjazne rodzinom, miejskie hotele są w wyobrażeniu wielu turystów drogie, nieprzystosowane do rodzinnego wypoczynku i niedostępne dla podróżujących rodzinnie Kowalskich.

– Projekt #MiastoTurystyka, który uruchomiliśmy wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną, ma na celu zachęcenie hoteli zlokalizowanych w miastach do dołączenia do programu Polski Bon Turystyczny i propagowanie turystyki miejskiej wśród rodziców podróżujących z dziećmi. Dotychczas spora część obiektów hotelarskich nie kierowała swojej oferty do tej grupy, choć dysponują one doskonałymi warunkami, atrakcjami i lokalizacjami, które mogą być świetną bazą dla rodzin odwiedzających polskie miasta. Chcemy pokazać hotelarzom, że warto być elastycznym, otworzyć się na nowy segment rynku i przyjmować gości, którzy za usługi hotelarskie mogą zapłacić bonem turystycznym. A dla gości stworzyć przyjazną rodzinną atmosferę, dzięki której poczują się mile widziani – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP.

– W programie Polski Bon Turystyczny do wykorzystania na wsparcie branży turystycznej wciąż pozostaje ok. 2 miliardów złotych. Płatności Polskim Bonem Turystycznym można przyjmować jeszcze do 30 września tego roku. To czas, w którym warto szczególnie zadbać o dotarcie do beneficjentów programu i zachęcić ich do skorzystania z oferty hoteli i odwiedzenia polskich miast. Szersze otwarcie się na segment rodzin z dziećmi oraz stworzenie specjalnych ofert i pakietów dedykowanych dla rodzin korzystających z Polskiego Bonu Turystycznego, to szansa na zwiększenie dostępności swojej oferty i poprawy sytuacji finansowej. Dzięki naszemu wspólnemu przedsięwzięciu z IGHP i szerszemu włączeniu hoteli miejskich i biznesowych do oferty obiektów przyjmujących płatności Polskim Bonem Turystycznym, miejska turystyka może stać się bardziej dostępna i przyjazna dla podróżujących rodzin i zachęcić je do częstszego korzystania z wysokiej jakości bazy noclegowej, gastronomicznej, rozrywkowej i kulturalnej polskich miast – dodaje Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Rodzinny business class
Minęły już czasy, kiedy posiadanie dzieci oznaczało ograniczanie mobilności. Obecnie coraz więcej rodziców wyrusza w podróż ze swoimi latoroślami, aby wspólnie spędzić czas i przy okazji przekazać im wiedzę o świecie. Liczba poszukiwanych ofert dla atrakcyjnych rodzinnych pobytów rośnie z roku na rok.

Zachowania podróżujących rodzin także w niczym nie przypominają tych z przeszłości. Dzisiejsze rodziny uwielbiają wszelkie udogodnienia zapewniające rozrywkę – podróżując razem chcą dobrze się bawić i tworzyć miłe wspomnienia. A te są możliwe dzięki komfortowym pobytom. Kilkugwiazdkowy hotel z nowocześnie wyposażonymi pokojami, dodatkowymi usługami i dostępną przez całą dobę obsługą, dostęp do rozrywek i udogodnień – basen, sauna, sala fitness, bezpłatne śniadanie i pralnia na miejscu – to biznesowy standard, a jednocześnie raj dla maluchów, ich rodziców i podróżujących seniorów.

Rodziny są również zainteresowane podróżami opartymi na doświadczeniach, które nie ograniczają się wyłącznie do zwiedzania zabytków. Choć doskonałe lokalizacje, dobrze skomunikowane z najważniejszymi punktami na mapie miasta na pewno docenią miłośnicy rodzinnych city breaków, aby stworzyć pobyty pełne wrażeń dla całych rodzin, warto rozważyć wprowadzenie klubu dla dzieci, gier rodzinnych, pakietów VIP dla maluchów czy usług opiekunów do dzieci. Połączenie pakietów pobytowych ze specjalnymi ofertami w ramach współpracy podejmowanej z pobliskim parkiem tematycznym, muzeum organizującym warsztaty tematyczne dotyczące tradycji regionu, zniżki na dostęp do pobliskich obiektów sportowych lub rekreacyjnych, wpłynie pozytywnie nie tylko na zadowolenie gości i liczbę rezerwacji, ale także długość pobytu.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *