Rynek luksusowych hoteli i SPA wciąż poniżej 2019   ANALIZY I RAPORTY

Rynek dóbr luksusowych w Polsce wciąż odbudowuje się po załamaniu, które spowodowała pandemia. Najmocniej dotknięty został segment luksusowych usług hotelarskich i SPA, który w 2020 roku stracił dwie trzecie swojej wartości. I choć rok później urósł o 13,1%, to wciąż pozostaje o przeszło o połowę mniejszy niż przed wybuchem pandemii, a jego wartość wyniosła 576 mln złotych - wynika z danych zawartych w opracowanym przez KPMG raporcie "Rynek Dóbr Luksusowych w Polsce".

fot. Adobe Stock

Autorzy raportu przewidują jednak, że segment ten czeka dynamiczne odbicie i do 2024 roku powiększy on swoją wartość nawet 3-krotnie.

"Wychodzenie z zapaści jest dla rynku hotelarskiego bardziej skomplikowane niż w większości pozostałych branż luksusowych, gdzie sprzedaż dóbr w kanale e-commerce potrafiła zrekompensować część
utraconych przychodów" - czytamy w raporcie. "W całym 2020 roku wartość rynku skurczyła się do 509 mln zł, z blisko 1,5 mld zł rok
wcześniej. W 2021 roku wartość sprzedaży usług w luksusowych hotelach i SPA w Polsce wzrosła o 13,1% r/r, do poziomu 575 mln zł. Segment powinien ponownie przekroczyć wartość miliarda zł już w 2022 roku, a zgodnie z obecnymi prognozami, rynek wróci do poziomu sprzed pandemii w 2024 roku. Wszelkie przewidywania są jednak w tym przypadku wysoce zależne od rozwoju sytuacji pandemicznej" - zastrzegają autorzy opracownia.

-Rozluźnienia restrykcji „covidowych”, wszystkie trzy Hotele SPA Dr Irena Eris stały się beneficjentami „domestic luxury” – nowego nurtu, który
pojawił się w pandemii, i który wciąż trwa, polegającego na tym, że więcej wydajemy na lokalne restauracje czy też hotele - komentuje Henryk Orfinger, przewodniczący Rady Nadzorczej, Dr Irena Eris S.A.

-Okres „post pandemiczny” jest znakomitym czasem dla naszych hoteli. Po pierwsze dlatego, że wielu gości, którzy nie chcą wyjeżdżać poza granice,
a oczekują dobrego jakościowo wypoczynku połączonego z doskonałą obsługą, wraca do nas. Po drugie pandemia uruchomiła silną potrzebę powrotu do natury i przebywania na łonie przyrody - dodaje Orfinger.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *