Inwestycje condo – najważniejsze kwestie i błędy koncepcyjne w przygotowaniu inwestycji w modelu condo

Autor: Jacek Tokarski
Jacek Tokarski, HIDA, hida.com.pl Po pierwsze, wykończenie pod klucz czy stan deweloperski? W inwestycjach oferujących usługi hotelowe od oficjalnej daty otwarcia oddanie do użytku pokoi lub apartamentów w standardzie deweloperskim jest fatalnym rozwiązaniem ze względu na znaczny dyskomfort gości spowodowany pracami wykończeniowymi w czasie, kiedy część pokoi już funkcjonuje i przyjmuje gości. Opinie gości na początku życia obiektu są bardzo ważne, a trudno o opinie pozytywne, jeżeli goście „wypoczywają” na placu budowy. Nie startować ze stanem deweloperskim Zarządzanie całym obiektem powinno być realizowane w spójnym standardzie. Pozostawienie nabywcom decyzji o standardzie i wystroju gwarantuje brak spójności, a także później problemy w zakresie utrzymania, serwisu i remontów. Dla nabywców condo zakup w standardzie deweloperskim to również rozwiązanie niezalecane, ponieważ zamiast zarabiać od daty przejęcia lokalu, najpierw muszą zająć się wykończeniem, a później utrzymaniem i remontami. Zakup nieruchomości bez wykończenia jest wart rozważenia jedynie w sytuacji, kiedy jesteśmy pewni, że będziemy spędzać tam dużo czasu i niekoniecznie wynajmować, ale jest to zarazem zaprzeczenie idei condo. Brand, operator, model zarządzania To, co jest najważniejsze, to spójna strategia dla etapu deweloperskiego i operacyjnego, czyli brand, operator, model zarządzania. Brand – włączenie condohotelu lub aparthotelu do międzynarodowej sieci hotelowej daje wiele korzyści zarówno deweloperowi, jak i nabywcom condo. Sieci hotelowej nie należy traktować jako gwaranta sukcesu lub gotowej recepty na sukces, jednakże wieloletnie doświadczenie i rozpoznawalna marka szanse te znacznie podnoszą. Sieć hotelowa na etapie projektowania i budowy współpracuje przy optymalizacji obiektu, dodatkowo dokładając starań, aby standard wykończenia był odpowiedni, a budynek i sprzęt nie rozpadały się zbyt szybko. Na etapie operacyjnym posiadanie globalnej rozpoznawalnej marki niemal zawsze skutkuje wyższym RevPAR (w porów [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *