- Nigdy wcześniej w historii spółki nie mieliśmy tak dobrego otwarcia roku – mówi Wojciech Kudera, prezes INTERFERIE SA. – Sezon zimowy jest dla nas zwykle sezonem słabszym w porównaniu z latem, ponieważ większość naszych obiektów noclegowych znajduje się nad Bałtykiem. Tym bardziej dobrą wiadomością jest wzrost przychodów ze sprzedaży, zwłaszcza że nie dysponujemy już dwoma obiektami sprzedanymi w drugiej połowie zeszłego roku.
Frekwencja w obiektach należących do spółki INTERFERIE SA wyniosła
w styczniu i lutym 2009 roku 51,6 proc. Jest to wzrost niemal o 50 proc. w porównaniu
z tym samym okresem rok wcześniej, gdy obłożenie wynosiło 35,8 proc. I chociaż
w wyniku zbycia Sławy (czerwiec 2008) i Górnicza Strzecha (wrzesień 2008)
zmniejszyła się liczba pokoi – z 1113 do 989 pokoi we wszystkich obiektach
INTERFERII SA - należące do spółki ośrodki sprzedały przez dwa pierwsze
miesiące bieżącego roku o 26 proc. więcej pokojonocy. W 2008 roku ich liczba
wynosiła
Wzrost sprzedanych pokojonocy przełożył się jednocześnie na wyższe przychody ze sprzedaży – tegoroczny wynik jest o prawie 1,5 mln złotych wyższy od zeszłorocznego (to odpowiednio 5 mln 739 tys. złotych w porównaniu ze wcześniejszymi 4 mln 302 tys. złotych). Dzięki wysokiej sprzedaży, a także wyższej średniej stawce za pokój (ADR) i średniemu przychodowi z jednego pokoju (RevPAR), spółka INTERFERIE SA ma zdecydowanie lepszy wynik na sprzedaży w porównaniu z minionym rokiem: za styczeń i luty 2009 roku strata wyniosła 110 tys. złotych przy 674 tys. złotych straty w 2008 roku.
Porównanie wyników sprzedaży z dwóch pierwszych miesięcy w latach 2007-2009:
Dane z 2 miesięcy roku |
Liczba pokoi |
Liczba pokojonocy SPRZEDANYCH |
frekwencja |
Przychody ze sprzedaży SPÓŁKA ŁĄCZNIE ( w tys. zł.) |
ADR (w zł.) |
RevPAR (w zł.) |
Wynik netto (w tys. zł) |
Wynik na sprzedaży (w tys. zł) |
2009 |
989 |
30 094 |
51,6% |
5 739,0 |
151,4 |
78,1 |
-308,7 |
-110,5 |
2008 |
1 113 |
23 881 |
35,8% |
4 302,8 |
138,7 |
49,6 |
-689,9 |
-674,0 |
2007 |
954 |
22 668 |
40,3% |
4 676,8 |
144,7 |
58,3 |
-153,7 |
-532,2 |
Wzrost frekwencji w ośrodkach INTERFERII SA jest efektem m.in. skutecznego wykorzystania przez władze spółki i dyrektorów ośrodków zmiennego kalendarza ferii zimowych w Polsce i w Niemczech. W Polsce decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu przerwa zimowa trwała w sumie od 19 stycznia do 1 marca, zaś nasi zachodni sąsiedzi zaplanowali ferie na trzy tygodnie lutego. Do tego firma przygotowała atrakcyjne pakiety wypoczynkowe i usługowe oraz przeprowadziła przemyślaną akcję promocyjną (skierowaną do klientów indywidualnych). Na dobre wyniki miała także wpływ realizacja kontraktów zawartych w ostatnim kwartale minionego roku, m.in. z kontrahentami z Niemiec oraz z Narodowym Funduszem Zdrowia.
Poprawa wyniku jest również rezultatem zakrojonych na szeroką skalę działań, podjętych przez obecny zarząd w ostatnich miesiącach, w tym m.in. konsekwentnie realizowanego programu optymalizacji kosztów. Polega on między innymi na wdrożeniu w życie systemu centralizacji polityki zakupowej i kontroli kosztów poprzez elektroniczny system wspomagania zakupów, a także renegocjacjach umów z dostawcami.
Komentarze