Ruszył Saski Kraków Curio Collection by Hilton   OTWARCIA

Pierwszych gości przyjął Saski Hotel Kraków Curio Collection by Hilton ze 117 pokojami w trzech odrestaurowanych kamienicach. To pierwszy w Polsce hotel pod tym soft brandem i 27. działający pod markami Hiltona.

Powstał u zbiegu ul. Sławkowskiej, św. Tomasza i św. Jana, gdzie działalność hotelowa prowadzona była od 1818 r., a od drugiej połowy XIX w. do 2017 r. działał 3-gwiazdkowy hotel Saski z 60 pokojami. Niegdyś posiadał on salę balową, w której występowali m.in. Franciszek Liszt i Johannes Brahms. Została ona ponownie otwarta z odrestaurowanymi oryginalnymi freskami ściennymi. Będą tu organizowane wydarzenia do 120 osób.

W całym hotelu można znaleźć też inne elementy, nawiązujące do bogatej historii tego miejsca. Jednym z nich jest odrestaurowana ręcznie kuta winda z 1910 r. ozdobiona metaloplastyką. Pomieszczenia ogólnodostępne i pokoje hotelu zdobią oryginalne fotokompozycje światowej sławy krakowskiego fotografa, Ryszarda Horowitza przedstawiające Louisa Armstronga, Krzysztofa Pendereckiego, Arethę Franklin, Czesława Niemena oraz wielu innych. Hotel oferuje m.in Regale Bar & Restaurant oraz strefę SPA & wellness z basenem. Ceny noclegów zaczynają się od 690 zł dla członków programu lojalnościowego Hilton Honors.

– To wyjątkowe dla Krakowa miejsce, które za sprawą swoich bogatych tradycji kulturalnych zdecydowanie wyróżnia się na tle infrastruktury noclegowej w Polsce. Jestem dumy, że mogliśmy przyczynić się do utrzymania historycznej ciągłości tego miejsca, pisząc jej nowy rozdział – mówi Jan Pilch. – Co dla mnie równie ważne, dzięki funkcjom towarzyszącym, takim jak balowa Sala Saska czy Regale Bar & Restaurant, hotel dostępny będzie dla osób z zewnątrz, także mieszkańców Krakowa.

Curio to soft brand stworzony przez Hiltona w 2014 r., pozycjonowany w podobnym segmencie jak marriotowski Autograph Collection. Obecnie działa pod nim ok. 120 hoteli. Jak opisuje sieć, „te niezależne obiekty są częścią tkanki miasta, w którym się znajdują: odzwierciedlają istotę i ducha miejsca lokalizacji. Każdy hotel oznaczony marką Curio jest zupełnie inny od pozostałych. Naszym zadaniem jest tylko wybranie najlepszego obiektu i umożliwienie jego rozwoju w najlepszy możliwy sposób, odzwierciedlający jego charakter”.

Wcześniej podpisano umowę na uruchomienie hotelu pod marką Curio w byłej synagodze w Poznaniu, ale inwestorowi nie udało się pozyskać finansowania na ten projekt i trwają prace nad zmianą koncepcji.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *