W Krakowie ruszył Saski Curio Collection by Hilton…

27 lipca pierwszych gości przyjął Saski Hotel Kraków Curio Collection by Hilton ze 117 pokojami w trzech odrestaurowanych kamienicach. To pierwszy w Polsce hotel pod tym soft brandem i 27. działający pod markami Hiltona.



Powstał u zbiegu ulic Sławkowskiej, św. Tomasza i św. Jana w kamienicy, w której działalność hotelowa prowadzona była od 1818 r., a od drugiej połowy XIX w. do 2017 r. działał tam 3-gwiazdkowy hotel Saski z 60 pokojami. Niegdyś posiadał on salę balową, w której występowali m.in. Franciszek Liszt i Johannes Brahms. Została ona ponownie otwarta z odrestaurowanymi oryginalnymi freskami ściennymi. Będą tu organizowane wydarzenia do 120 osób. W całym hotelu można znaleźć też inne elementy nawiązujące do bogatej historii miejsca. Jednym z nich jest odrestaurowana ręcznie kuta winda z 1910 r.

Hotel oferuje m.in. Regale Bar & Restaurant oraz strefę SPA & wellness z basenem. Pomieszczenia ogólnodostępne i wszystkie pokoje ozdobione są oryginalnymi fotokompozycjami światowej sławy krakowskiego fotografa Ryszarda Horowitza, przedstawiającymi m.in. Louisa Armstronga, Krzysztofa Pendereckiego, Arethę Franklin, Czesława Niemena. Umowa o zarządzanie między siecią Hilton a firmą Abriz Jana Pilcha podpisana została w 2018 r. Dyrektorem generalnym hotelu został Christian Schwenke, który wcześniej zarządzał Hiltonem Old Town w Pradze.

Autorem koncepcji projektu wnętrz jest pracownia ORB Studio, autorem projektu wnętrz części pokojowej – Probinvest Architekci, a projektu wnętrz części wspólnych – db GROUP. – To wyjątkowe dla Krakowa miejsce, które za sprawą swoich bogatych tradycji kulturalnych zdecydowanie wyróżnia się na tle infrastruktury noclegowej w Polsce. Jestem dumy, że mogliśmy przyczynić się do utrzymania historycznej ciągłości tego miejsca, pisząc jej nowy rozdział – mówi Jan Pilch. Curio to soft brand stworzony przez Hiltona w 2014 r., pozycjonowany w podobnym segmencie jak marriottowski Autograph Collection.

Obecnie działa pod nim ok. 120 hoteli. Jak opisuje sieć, „te niezależne obiekty są częścią tkanki miasta, w którym się znajdują: odzwierciedlają istotę i ducha miejsca lokalizacji. Każdy hotel oznaczony marką Curio jest zupełnie inny od pozostałych”. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *