Rafał Kuczyński: Najwięcej gości indywidualnych w historii hotelu   "HOTELARZ"

-W samych wskaźnikach hotelowych, jak obłożenie i średnie ceny, po pierwszym półroczu 2022 wygląda lepiej niż w 2019 r. dzięki ostatnim miesiącom. Tylko zmienił się diametralnie business mix gości, co też wpływa na to, jak rozkładają się te wyniki. Mieliśmy dużo więcej niż przed pandemią gości indywidualnych- mówi w najnowszym "Hotelarzu" Rafał Kuczyński, dyrektor generalny Holiday Inn Resort Warszawa Józefów. Cała rozmowa w aktualnym wydaniu czasopisma.

Szef położonego w podwarszawskim Józefowie hotelu mówi też, że jesienią spodziewa się powrotu ruchu biznesowego. -Ruch biznesowy nie był jeszcze taki jak w 2019 r., chociaż zapowiada się, że jesień już będzie bardzo zbliżona, jeżeli oczywiście nic się nie wydarzy. Obserwujemy duży wzrost zapytań i rezerwacji na wrzesień, są już na podobnym poziomie, co w tym samym okresie 2019 r. Ale jeśli porównamy wszelkie koszty, problemy kadrowe i czynniki makroekonomiczne, jak inflacja, w stosunku do roku 2019, to już nie wygląda to tak rewelacyjnie i tu zaczynają się bardzo duże wyzwania - wyjaśnia.

Wzrost obłożenia i średniej ceny

Kuczyński pytany o wyniki w pierwszej połowie roku i w pierwszej połowie wakacji, odpowiada -Obłożenie za pierwsze siedem miesięcy wzrosło o 2,75 proc., średnia cena o 15,5 proc., chociaż całościowe przychody były niższe o niecałe 2 proc., ponieważ pierwsze dwa miesiące covidowe były jeszcze bardzo słabe – obłożenie nie przekraczało 30 proc. Ale w okresie od marca do lipca obłożenie było już wyższe o blisko 20 proc. w stosunku do tego samego okresu w 2019 r., a średnie ceny o 13,6 proc., zaś przychody o ponad 14 proc. Mamy nadzieję, że jest to stały trend. Średnie ceny oscylują już w okolicy 70 euro.

Rosnące drastycznie koszty

Zdaniem dyrektora Holiday Inn Resort, wzrost kosztu mediów i kosztów pracowniczych będą największym wyzwaniem w najbliższych miesiącach. -Mówimy o podwyżkach ponad 400 proc. Na energię elektryczną do połowy tego roku wydaliśmy już tyle, co w całym zeszłym roku, mimo że staramy się maksymalnie oszczędzać i udało nam się obniżyć samo zużycie energii aż o 37 proc. za pierwsze półrocze w stosunku do tego okresu w 2019 r. Jeśli chodzi o koszty pracownicze, to kiedyś nie przekraczały 20 proc. przychodów. Teraz wyzwaniem jest utrzymanie ich na granicy 25 proc. - wyjaśnia Kuczyński.

Całą rozmowę przeczytać można w najnowszym wydaniu "Hotelarza", którego prenumeratę papierową, bądź online zamówić można TUTAJ.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *