Mercure Katowice Centrum obchodzi pierwsze urodziny

Mercure Katowice Centrum, jeden z wiodących w zrównoważonym rozwoju hoteli, świętuje rok działalności. Wpisał się w krajobraz miasta i hotelową mapę Polski, dzięki zaangażowaniu w ochronę środowiska oraz nowoczesne rozwiązania, które przecierają szlaki dla całego krajowego sektora hotelarskiego. Jak zapowiada dyrektor hotelu, Andrzej Kleeberg – to dopiero początek.

Zlokalizowany naprzeciwko dworca kolejowego, w ciągu pierwszych 12 miesięcy przyjął ponad 37 tys. gości, wydano ponad 28 tys. śniadań, a restauracja Winestone obsłużyła ponad 9 tys. gości. Zorganizowano w nim ponad 100 konferencji i spotkań. – Za nami bardzo intensywny i jednocześnie  pomyślny rok wytężonej pracy. Jesteśmy dumni z naszego wkładu w rozwój turystyki i dotychczasowe uznanie, jakie udało się nam zdobyć w branży hotelarskiej. Cieszymy się, że możemy wyznaczać trendy we współczesnym, zrównoważonym hotelarstwie i budownictwie, dając przykład pozostałym graczom w branży. To szczególnie istotne w czasach wciąż zmieniającej się rzeczywistości – mówi Andrzej Kleeberg, dyrektor hotelu Mercure Katowice Centrum.

Zaprojektowany w myśl filozofii „Green & Clean” Mercure Katowice Centrum już na starcie otrzymał wyróżnienie Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego Green Building Award 2021 w kategorii najlepszy budynek ekologiczny. Posiada platynowy certyfikat LEED. Zrównoważone podejście jest filarem filozofii hotelu, który stał się symbolem zielonej transformacji Katowic. Za swoje rozwiązania z wykorzystaniem ekologicznych rozwiązań na każdym kroku funkcjonowania, obiekt otrzymał główną nagrodę MP Power Awards 2021 w kategorii Zielony Budynek.

Najbardziej widocznym zwieńczeniem filozofii hotelu jest licząca 260 m kw. zielona fasada zawierająca blisko 7 tys. roślin, która stała się jednym z symboli centrum Katowic. Jednak zrównoważone zobowiązania hotel realizuje na każdym kroku codziennej działalności. To nie tylko instalacje fotowoltaiczne, obieg energii wewnątrz obiektu czy upcycling. Hotel podejmuje współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami i społecznościami, jak np. z lokalną śląską firmą non profit, która dostarcza do baru naturalne i ekologiczne słomki z żyta. Wykorzystuje też szereg rozwiązań cyfrowych eliminujących użycie papieru. W obiekcie funkcjonuje nowoczesny system gromadzenia wody opadowej i zarządzania wszystkimi instalacjami, umożliwiając optymalne zużycie energii i wody. Zespół hotelu nieustannie włącza się także w akcje CSR, jak choćby sprzątanie miasta we współpracy z Zakładu Zieleni Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej.

– Świadomość wpływu na środowisko nieustannie wzrasta. Coraz więcej gości i firm zwraca uwagę na to, jakie ekologiczne rozwiązania znajdują się w hotelach, które wybierają na pobyt. Działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu działalności biznesowej na środowisko to nasza rzeczywistość od samego początku funkcjonowania – tłumaczy Andrzej Kleeberg. –  Zielone budynki, takie jak nasz, wpływają pozytywnie na mikroklimat i komfort miejsc, w których się znajdują, obniżając temperaturę otoczenia w upalne dni. Przyczyniają się też do zatrzymywania większej ilości wody opadowej. Zielone rośliny produkują tlen, pochłaniają dwutlenek węgla, a ich liście zatrzymują zanieczyszczenia w postaci pyłu.

Mercure Katowice Centrum oferuje gościom 268 pokoi na ośmiu piętrach, Under The Green Wall Bar i restaurację Winestone, sale konferencyjne o łącznej powierzchni blisko 100 m kw., a na dziewiątym piętrze pokój masażu wraz z sąsiadującą siłownią. Do dyspozycji odwiedzających jest także podziemny parking ze stacjami  do ładowania pojazdów elektrycznych. – Otwarcie jednego z wiodących zielonych hoteli w Katowicach najlepiej podkreśla ambicję miasta i kierunek zmian, jakie w nim następują. Zielona transformacja jednego z głównych ośrodków przemysłowych nie zwalnia tempa, a nasz hotel jest idealną jej wizytówką. Jesteśmy zadowoleni z kierunku, w którym zmierzamy. Goście pokochali nasz hotel, a coraz większa liczba z nich wraca do nas cyklicznie – podsumowuje Andrzej Kleeberg.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *