Personalia

Nowy dyrektor generalny Hilton Warszawa...



Matthias Herd, który wprowadzał na rynek DoubleTree by Hilton Wrocław sześć lat temu, został dyrektorem generalnym hotelu Hilton w Warszawie. Zastąpił Roberta Krygsmana, który zarządzał hotelem od 2015 r., a teraz został dyrektorem generalnym przygotowywanego do otwarcia Hiltona w Kinszasie (Demokratyczna Republika Konga). Matthias Herd związany jest z hotelarstwem od 30 lat. Karierę zaczynał w Arabella Sheraton Congress we Frankfurcie nad Menem, a w 1997 r. został dyrektorem operacyjnym hotelu Heia Safari Ranch koło Johannesburga w RPA. W latach 1999-2008 związany był z siecią IHG, gdzie pracował m.in. jako kierownik rezerwacji w InterContinental Frankfurt, a później jako revenue manager w InterContinental Kolonia i cluster director ds. revenue management w InterContinental Düsseldorf. Od 2008 r. związany jest z siecią Hilton – w hotelu Hilton we Frankfurcie nad Menem był dyrektorem ds. rozwoju biznesu i pełnił obowiązki dyrektora generalnego, a w latach 2011-2015 był hotel managerem Hilton Vienna Plaza w Wiedniu. W 2015 r. został dyrektorem generalnym powstającego DoubleTree by Hilton Wrocław, który wprowadził na rynek w 2016 r. i zarządzał nim przez kolejne sześć lat.

… i DoubleTree by Hilton Wrocław



Anna Wierus, związana z 5-gwiazdkowym hotelem DoubleTree by Hilton Wrocław od fazy pre-openingu w 2016 r., została jego dyrektor generalną, zastępując Matthiasa Herda. Z hotelarstwem związana jest od ponad 20 lat. Karierę rozpoczęła we wrocławskim hotelu Dorint (który później zmienił markę na Sofitel, a ostatnio na Wyndham). W 2007 r. trafiła do otwieranego wówczas hotelu Hilton Warszawa, gdzie spędziła siedem lat, dochodząc do stanowiska managera operacyjnego w dziale kongresów i bankietów. W 2013 r. wprowadzała jako dyrektor generalna ibisa Styles Wrocław, a w 2015 r. została zastępcą dyrektora generalnego wrocławskiego Sofitela. W 2016 r. przeszła do przygotowywanego do otwarcia DoubleTree by Hilton Wrocław jako operations manager, a rok temu objęła w nim funkcję commercial managera.

Zmiany dyrektorów hoteli Radisson Blu



Lidia Wiszniewska, od 2015 r. zarządzająca hotelem Radisson Blu Kraków, od 2018 r. również Park Inn by Radisson, a przez ostatnie półtora roku pełniąca także funkcję dyrektor regionalnej Radisson Hotel Group na Polskę Południową, odpowiedzialnej za sześć hoteli, odeszła z działalności operacyjnej sieci. Zastąpiła ją Andreea Cheratoiu, która od 2019 r. zarządzała warszawskim Radissonem Blu Sobieski. Ją z kolei zastąpił Pascal Gadet, wcześniej cluster general manager przylotniskowych hoteli Radisson Blu i Park Inn by Radisson Szeremietiewo Moskwa.

Lidia Wiszniewska z siecią Radisson Hotel Group (wcześniej pod nazwą Carlson Rezidor) związana była ponad 30 lat. Zaczynała w pierwszym hotelu tej sieci w Polsce, w Szczecinie. Jako dyrektor sprzedaży i marketingu uczestniczyła w otwarciu hoteli Radisson w Warszawie i Sofii, a na poziomie regionu w Krakowie i Wrocławiu. Jako dyrektor generalna zarządzała obiektami marki Park Inn w Petersburgu, na lotnisku Szeremietiewo w Moskwie i w Jekaterynburgu. Teraz postanowiła wziąć przerwę w hotelarskim życiu operacyjnym, zająć się życiem prywatnym i realizacją swoich pozaprofesjonalnych zainteresowań. – Po tylu latach przyszedł czas na refleksję. Jestem niezmiernie ciekawa, jak funkcjonuje się poza takimi globalnymi strukturami i czym mnie życie zaskoczy. Zawsze część mojego serca będzie w Grupie Radisson. Myślę, że z RHG jeszcze nie raz się spotkamy – mówi „Hotelarzowi” Lidia Wiszniewska.

Pochodząca z Rumunii Andreea Cheratoiu zarządzała Radissonen Blu Sobieski od 2019 r. Z Grupą Radisson związana jest od 2007 r. – zaczynała w Radisson Blu Bukareszt (wcześniej pracowała m.in. jako guest relationship manager w JW Marriott Bukareszt). W 2014 r. została dyrektor generalną Park Inn by Radisson w Jekaterynburgu, a od 2017 r. była odpowiedzialna za trzy obiekty grupy w Rydze: Park Inn by Radisson i Park Inn by Radisson Residence oraz Astor Hotel & Conference. Pochodzący z Holandii Pascal Gadet związany jest z Grupą Radisson od 18 lat. Pracował jako dyrektor generalny hoteli tej sieci w Kuwejcie i egipskim Al-Kusajr, w latach 2012-2018 był dyrektorem generalnym Radisson Blu Amsterdam, od 2018 r. Radisson Blu OIimpijskij w Moskwie, a od 2020 r. dwóch hoteli sieci przy lotnisku Szeremietiewo.

Małgorzata Łagodzińska odpowiada za rozwój sieci Wyndham w Polsce Małgorzata Łagodzińska, przez ostatnie sześć lat development project manager sieci B&B Hotels Polska, objęła stanowisko development managera na region Europy Środkowo-Wschodniej sieci Wyndham Hotels & Resorts. Z branżą nieruchomości komercyjnych związana jest od 15 lat. Zaczynała w dziale doradztwa inwestycyjnego agencji King Sturge (obecnie JLL). W latach 2011-2013 pracowała jako konsultant w Horwath HTL, zajmując się doradztwem dla inwestorów hotelowych. Następnie była współwłaścicielką firmy doradczej Hotel GateWay, a w 2014 r. została dyrektor zarządzającą polskiego oddziału austriackiej firmy doradczej Hotels Asset Management. W 2016 r. związała się z grupą B&B Hotels jako development project manager. Wyndham Hotels & Resorts to największa na świecie pod względem liczby obiektów franczyzowa sieć hotelarska. W Polsce pojawiła się w ub.r., otwierając hotel pod marką Wyndham we Wrocławiu po byłym Sofitelu. Ostatnio kupiła markę Vienna House, pod którą działa m.in. sześć hoteli w Polsce.

Paweł Lewtak prezesem Hoteli Warszawskich „Syrena

” Paweł Lewtak, dotyczasowy członek zarządu, został prezesem Hoteli Warszawskich „Syrena” (Polonia Palace, Metropol i MDM). Zastąpił Krzysztofa Szadurskiego, który pełnił tę funkcję od 2005 r., a teraz rozstał się z siecią (od 2015 r. jest też wiceprezesem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego). Paweł Lewtak związany jest z „Syreną” od 2007 r., gdy rozpoczął pracę jako room division manager w Polonia Palace, po roku awansował na zastępcę dyrektora generalnego, w 2013 r. został dyrektorem generalnym hotelu, a od 2015 r. łączy tę funkcję ze stanowiskiem dyrektora zarządzającego sieci i członka zarządu. Jest też wiceprezydentem stowarzyszenia EHMA – European Hotel Managers Association. W 2021 r. zdobył nagrodę European Hotel Manager of the Year. Jest też Hotelarzem Roku 2018 w kategorii Dyrektor generalny hotelu niezależnego. Sieć Hotele Warszawskie „Syrena” należy do austriackiej firmy Strabag,

Nowa dyrektor klastra ds. sprzedaży trzech hoteli IHG w Warszawie i Gdańsku

Gessée Chartré będzie kierować zespołem sprzedaży i marketingu klastra trzech hoteli sieci IHG: Intercontinental i Holiday Inn w Warszawie oraz Holiday Inn w Gdańsku, zarządzając 10-osobowym zespołem. Przyjechała do Polski z Kanady, gdzie pracowała w DoubleTree by Hilton Montreal jako dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i przychodów. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Karierę rozpoczęła w hotelu InterContinental Montreal. W 2008 r. objęła stanowisko kierownika sprzedaży w Holiday Inn Express Montreal, gdzie skupiała się na segmencie rynku korporacyjnego. Po dwóch latach przeniosła się do Holiday Inn Select Montreal Centre Ville na stanowisko dyrektora sprzedaży i marketingu. W 2011 r. objęła takie samo stanowisko w Holiday Inn & Suites Pointe-Claire. Rok 2012 był dla niej początkiem kariery w sieci operatorskiej Urgo Hotels Canada, gdzie w 2017 r. objęła stanowisko regionalnego dyrektora sprzedaży. Była tam odpowiedzialna za działy sprzedaży w 11 hotelach. W 2017 r. zdobyła wraz ze swoi zespołem tytuł Sales Team of the Year za bardzo dobre wyniki finansowe osiągnięte przez te hotele.

Nowa dyrektor sprzedaży i marketingu Belmonte w Krynicy-Zdroju

Jolanta Gawryś, wcześniej w Grupie Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica, została dyrektor sprzedaży i marketingu 5-gwiazdkowego Belmonte Hotel Krynica-Zdrój z 251 pokojami, który otwarty został w maju. Z branżą hotelarską związana jest od 10 lat. Karierę zawodową zaczynała w Krynicy-Zdroju na stanowisku specjalisty ds. sprzedaży i marketingu w hotelu Prezydent. W 2015 r. przeszła do nowo otwartego 5-gwiazdkowego Heron Live w Siennej na takie samo stanowisko, a po dwóch latach awansowała na kierownika ds. sprzedaży i marketingu. W 2019 r. została managerem sprzedaży i marketingu w Grupie Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica, która ma w swoim portfolio m.in. 5-gwiazdkowy hotel Modrzewie, kilka pensjonatów, restauracji, Centrum Kongresowe – Dworek Gościnny i przygotowywany do otwarcia Pieniny Grand. W połowie ub.r. awansowała na dyrektora sprzedaży i marketingu grupy. W Belmonte po etapie pre-openingu jej główne działania nastawione będą na promocję i budowanie marki Belmonte, otwarcie obiektu na rynek MICE, wdrażanie polityki cenowej, wejście w nowe segmenty odbiorców, przygotowanie hotelu do dużych realizacji eventowych. •

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *