60 LAT HOTELARZA

60 lat temu, we wrześniu 1962 r., ukazał pierwszy numer pisma tworzonego przez hotelarzy dla hotelarzy – „Biuletynu Informacyjnego Zrzeszenia Polskich Hoteli Turystycznych” – które od 1970 r. ukazuje się jako „Hotelarz”. Od sześciu kartek zapisanych obustronnie na maszynie w tekturowych okładkach i odbijanych na powielaczu do ponad 100-stronicowego magazynu, który trzymają Państwo w rękach, i absolutnego lidera hotelarskich mediów społecznościowych z blisko 20 tys. obserwujących na Facebooku i ponad 10 tys. na LinkedInie. Nie zmieniła się tylko misja naszego magazynu – służenie pomocą i wspieranie hotelarzy w ich codziennych wysiłkach na rzecz stałego podnoszenia jakości swoich usług. Pismo zostało powołane do życia przez założone 19 stycznia 1962 r. w klubie warszawskiego hotelu Grand Zrzeszenie Polskich Hoteli Turystycznych z inicjatywy hotelarzy z Centralnego Zarządu Przedsiębiorstw Usługowych Orbis, wykładowców Szkoły Głównej Planowania i Statystyki (dzisiejsza SGH) oraz działaczy Głównego Komitetu Kultury Fizycznej i Turystyki. Jednym z podstawowych zadań ZPHT było stworzenie pisma, które informowałoby o najważniejszych wydarzeniach w branży krajowej i międzynarodowej, publikowałoby materiały warsztatowe, stanowiło platformę wymiany doświadczeń między praktykami hotelarstwa oraz forum, na którym można krzewić nowe idee i podejmować nawet kontrowersyjne tematy. „PRZECZYTAJ TEN NUMER I NAPISZ DO REDAKCJI, CO CI SIĘ W NIM PODOBAŁO, A CO NIE” Pierwszy numer, mimo skromnej objętości i szaty graficznej, od razu podjął najważniejsze dla branży tematy. Główna informacja była poświęcona „Ewidencji zakładów hotelarskich”, czyli problemowi kategoryzacji. Redakcja ogłasza też „Konkurs na Wyposażenie Pokoju” – protoplastę naszego dzisiejszego „Hotelu z Pomysłem”. Jest Dział Porad, sekcja Polskie Hotelarstwo, Przegląd Zagraniczny z informacjami o otwarciach hoteli w Amsterdamie, Rotterdamie i Nikozji. Wszystko to, co powinno być w profesjonalnym magazynie branżowym od pierwszego numeru. I było. Już w kwietniu następnego roku redakcja informowała, że: „Zwiększono nakład z 600 do 1000 egz. Nakład nadal jest niewystarczający”. W październiku kolejny komunikat: „Nakład naszego pisma wzrósł z 1000 do 1500 egz. 900 egzemplarzy pisma trafia bezpośrednio do zakładów hotelarskich, 100 wychodzi za granicę (do narodowych organizacji hotelarskich w różnych krajach i redakcji czasopism fachowych), 67 otrzymują szkoły hotelarskie, resztę zaś – prasa krajowa, insty [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *