HT 2022: Pod globalną marką w mieście i regionie turystycznym   KONFERENCJE "HOTELARZA"

Uczestnicy panelu moderowanego przez Dorotę Malinowską współzałożycielkę, i partnera, Pro-Value zastanawiali się czy międzynarodowa marka faktycznie wciąż daje tę przewagę, która tworzy lojalność i wielokrotne rezerwacje? Eksperci omówili również wartość marek dla poszczególnych rynków, kluczowe kryteria wyboru, modele partnerstwa oraz rolę operatorów zewnętrznych. Dyskutowali o tym co wyróżnia nowe marki i dlaczego inwestorzy powinni je wybierać, a w jakich sytuacjach można obyć się bez rozpoznawalnego brandu.

Moderująca panel Dorota Malinowska, rozpoczęła od pytania, czy znana marka ułatwia budowanie lojalności klientów.

Marka, to kilka aspektów. Jeden to rozpoznawalność, drugi zaś to standard jakości usług i to może wpłynąć na poziom sprzedaży. Jednak nie zawsze i nie w każdej lokalizacji działa to tak samo – odpowiedział Łukasz Sękowski Członek Zarządu, Zdrojowa Hotels. -Więcej gości korporacyjnych jest na rynkach miejskich. Poza tym, miedzynarodowa marka to łączne koszty operacyjne na poziomie ponad 10% przychodów rocznie, tak samo wzrastają koszty budowy. Przewaga sieci znika gdy w pobliżu lokuje więcej obiektów, a tracą na tym dotychczasowi ważni partnerzy. Przykładowo nasze Radissony mają 18% udział we wszyskich hotelach tej sieci w Polsce - dodaje.

Wybór marki, trzeba traktować jak inwestycje. Brend powinien nie tylko poprawiać sprzedaż i dać dostęp do grupy klientów z większymi wymaganiami, ale również gotowymi za dodatkowe usługi zapłacić, ale brand ma również podnosić wartość tej nieruchomości – stwierdził Andrzej Szymczyk. Development Director, Poland and Eastern Europe at IHG Hotels & Resorts.

- To zależy jak chcesz się pozycjonować na rynku. Trzeba analizować np. Jaka mamy sprzedaż na metr kwadratowy i dopasowywać naszą ofertę do wybranego brandu. My staramy się naszym partnerom poprawiać sprzedaż i bazować na ich ofercie – Frank Reul Wiceprezes Development Northern Europe, Eastern Europe & Balkans, Accor.

- Jako marka musimy pracować z klientem holistycznie. Musimy zobaczyć gdzie możemy wytworzyć u klienta wartość dodaną. To wywala masę krytyczną. Drugą kwestią jest to co marka reprezentuje – czy jest „twarda” czy prezentuje „miękkie” wartości – odpowiedziała Valerie Schuermans Wiceprezes ds. Rozwoju, Radisson Hotel Group.

- Ja jestem zdania, że marka prawie zawsze się opłaca, trzeba jednak odpowiednio dopasować markę i sposób działania do lokalnych warunków i konkretnego obiektu. Natomiast w przypadku małego obiektu, działającego na rynku nie dającym możliwości wygenerowania wyższych stawek, może nie być możliwości poniesienia tych dodatkowych kosztów. Wówczas może się to nie opłacać – taką opinię przedstawiła Magdalena Sekutowska Dyrektor ds. Rozwoju na Europę Wschodnią,

Jakimi kryteriami kierujecie się wybierając projekt – zapytała panelistów moderatorka.

- Patrzymy od strony projektowej, ale przede wszystkim: lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja, która może bardzo pomóc. Inwestor powinien mieć wizję tego co chce zrealizować, a my pomożemy te wizje zrealizować – odpowiedział na pytanie Andrzej Szymczyk. Development Director, Poland and Eastern Europe at IHG Hotels & Resorts.

Rozwijamy projekty budowlane i staramy się oferować dopasowane rozwiązania. Mieliśmy kiedyś ciekawą sytuację, gdy chcieliśmy w jednym z obiektów wprowadzić otwierane okna, by goście mogli zaczerpnąć świeżego powietrza. Sieć początkowo nie zgadzała się, ale ostatecznie okna się otwierają. Czasem jesteśmy zbyt zachowawczy i boimy się nowych rozwiązań. My staramy się do nich przekonać inwestora – powiedział o współpracy z inwestorami Johannes Bauer Prokurent, S+B Gruppe AG.

W panelu uczestniczyli:

Johannes Bauer Prokurent, S+B Gruppe AG, Andrzej Szymczyk. Development Director, Poland and Eastern Europe at IHG Hotels & Resorts. , InterContinental Hotels Group, Frank Reul Wiceprezes Development Northern Europe, Eastern Europe & Balkans, Accor, Valerie Schuermans Wiceprezes ds. Rozwoju, Radisson Hotel Group; Magdalena Sekutowska Dyrektor ds. Rozwoju na Europę Wschodnią, Hilton Worldwide, Łukasz Sękowski Członek Zarządu, Zdrojowa Hotels


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *