Otwarty w sierpniu w centrum Wrocławia aparthotel Studio Plac Dominikański ze 138 apartamentami został sprzedany przez dewelopera TOSCOM funduszowi Atrium European Real Estate. Obiekt funkcjonował będzie w modelu najmu długoterminowego PRS (Private Rented Sector).
Studio Plac Dominikański to siedmiopiętrowy apartamentowiec o łącznej powierzchni 3860 m kw. z jedno- i dwupokojowymi apartamentami o powierzchni od 15 do 47 m kw. Grupa Atrium jest właścicielem, zarządcą i deweloperem nieruchomości handlowych w Europie Środkowej m.in. Galerii Dominikańskiej sąsiadującej ze Studiem Plac Dominikański (a także m.in. warszawskich galerii Promenada, Reduta oraz Wars, Sawa, Junior). W styczniu 2020 r. Atrium ogłosiło nową strategię dywersyfikacji swojego portfela poprzez inwestowanie i zarządzanie mieszkaniami na wynajem. Studio Plac Dominikański stanowi pierwszą inwestycję Grupy Atrium w modelu PRS we Wrocławiu
– Naszym celem jest oddanie gościom miejsca, w którym będą mogli żyć zgodnie z filozofią „problem-free living” – mówi Grzegorz Jamroziak, dyrektor operacyjny działu residential for rent w Atrium Poland Real Estate Management. – Dostęp do apartamentów możliwy będzie bez użycia kluczy, a wszelkie poprawki i naprawy w lokalach realizowane będą na bieżąco przez nasz zespół. Na miejscu oferowana będzie także przestrzeń co-workingowa, dostęp do strefy rekreacyjnej i, co szczególnie ważne dla młodych osób, udogodnienia, które pozwolą na czasowy pobyt w komfortowych warunkach, bez konieczności ponoszenia środków na wyposażenie apartamentu. W planach mamy przygotowanie specjalnej oferty wspólnie z Galerią Dominikańską, zlokalizowaną po przeciwnej stronie ulicy. Jest to element synergii, do jakiej dążymy.
Apartamenty oferowane w ramach usług zakwaterowania przygotowane będą głównie z myślą o młodych pracownikach, zwłaszcza ekspatach, którzy w stolicy Dolnego Śląska pracują na krótko- i średnioterminowych kontraktach. Nowy właściciel skieruje także ofertę do studentów uczelni położonych w odległości kilkunastu minut spacerem od obiektu – Akademii Sztuk Pięknych, Kampusu Uniwersyteckiego czy Politechniki Wrocławskiej.
Jak wyjaśnia Tomasz Szychliński, prezes zarządu TOSCOM, transakcja sprzedaży całego budynku jednemu globalnemu inwestorowi jest elementem szerszej strategii, którą firma obrała jeszcze w okresie pandemii. – Zdecydowaliśmy się na dywersyfikację odbiorców, nie rezygnując z budowania relacji z klientem detalicznym, który w dalszym ciągu jest dla nas najważniejszy. Jednocześnie wzmacniamy naszą markę w gronie funduszy inwestycyjnych takich jak nabywca Studia Plac Dominikański - Atrium European Real Estate. Dla nas każda transakcja hurtowej sprzedaży lokali jest cennym doświadczeniem budującym rozpoznawalność marki w gronie graczy globalnych. Dzięki temu jesteśmy bez obaw spoglądamy na kolejne skomplikowane, a zarazem bardzo interesujące projekty dedykowane segmentowi rynku PRS.
Dodaj komentarz