I wrzesień, i pierwsze trzy kwartały dobre dla hoteli miejskich

Autor: Rafał Szubstarski

We wrześniu wszystkie rynki hotelarskie w największych miastach Polski odnotowały wyższy RevPAR niż we wrześniu 2019 r., poza Krakowem, gdzie był niższy o 55 zł. W Warszawie i Krakowie średnie ceny przekraczały 400 zł. Po trzech kwartałach, mimo jeszcze pandemicznych stycznia i lutego, Warszawa i Trójmiasto osiągnęły już wyższy RevPAR niż w tym samym okresie trzy lata wcześniej, a w Krakowie i we Wrocławiu jest on już bardzo zbliżony – wynika z danych firmy STR.

Wrzesień jest szczytem sezonu dla rynków miejskich, które zazwyczaj oparte są na klientach biznesowych. Dlatego najlepiej pokazuje, czy wróciły już one kondycji sprzed pandemii, bo wcześniej ich coraz lepsze wyniki oparte były w dużej mierze na powrocie gości indywidualnych. Wróciły. Przynajmniej jeśli chodzi o obłożenie i średnie ceny, chociaż na ich kondycję wpływają też koszty, a te są już zdecydowanie wyższe.

WARSZAWA

Warszawskie hotele we wrześniu miały już takie samo obłożenie jak trzy lata wcześniej – na poziomie 83 proc. (rok temu niecałe 58 proc.), a średnie ceny 424 zł były wyższe o 63 zł (i o 135 zł niż we wrześniu 2021 r.). Przełożyło się to na RevPAR w wysokości 353 zł, o ponad 50 zł lepszy niż wówczas (i ponad dwukrotnie wyższy niż w ub.r., gdy wynosił niecałe 167 zł). Ruch biznesowo-konferencyjny powrócił do skali sprzed pandemii, mimo że zmieniła się nieco jego struktura, bo mimo wszystko cały czas jest mniej zagranicznych klientów z segmentu MICE.

Ani Warszawa, ani inne nasze miasta nie są obecnie pierwszym wyborem dla organizatorów międzynarodowych zjazdów z racji postrzegania Polski jako kraju przyfrontowego, ale już polscy organizatorzy nadrabiają zaległości z czasów pandemii, a i – cały czas jeszcze – nie najgorsza sytuacja gospodarcza, mimo dwucyfrowej inflacji, napędza ten ruch biznesowo- konferencyjny. Być może też w związku ze świadomością, że jeżeli za chwilę znowu ma być źle (tym razem nie z powodu pandemii, ale recesji), to jest chwilowe okienko na organizację większych spotkań i wydarzeń, bo „jak nie teraz, to już nie wiadomo kiedy”.

Do tego Warszawa, jak przypominamy przy comiesięcznych analizach wyników na rynkach mie

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *