…w Krakowie przy Plantach – Tribute Portfolio

Przy ul. św. Marka w narożnej kamienicy z lat 30. XX wieku przy Plantach otwarty został 4-gwiazdkowy hotel butikowy Garamond z 53 pokojami – pierwszy w Polsce pod marriottowskim soft brandem Tribute Portfolio. Jego operatorem jest Portfel Inwestycyjny Apartamenty i Hotele, który zarządza też m.in. AC by Marriott Kraków.

Wnętrza hotelu nawiązują do okresu 20-lecia międzywojennego i stylu art déco z elementami modernizmu oraz pierwszych właścicieli kamienicy. Jej fundatorem był hr. Adam Potocki, wielbiciel rajdów samochodowych i kolekcjoner dzieł sztuki.

Rok później budynek kupił Marian Dąbrowski – założyciel największego koncernu prasowego w II RP – Ilustrowanego Kuryera Codziennego i największego dziennika o tym samym tytule. Dlatego nazwa hotelu nawiązuje do popularnej czcionki Garamond, używanej m.in. w „IKC”, który był drukowany również w tej kamienicy.

Założeniem hotelu jest, aby goście mogli poczuć klimat tamtych czasów od wystroju wnętrz, w których królują granat, miedź i kość słoniowa, poprzez menu w restauracji Kuryer, po takie detale jak ubiór obsługi i muzyka w tle. Wnętrza zaprojektowała pracownia FOBia design. Portfel Inwestycyjny Apartamenty & Hotele to firma zajmująca się kompleksową obsługą hoteli i apartamentów na każdym etapie ich realizacji, certyfikowany operator sieci Marriott International w zakresie full service i select brands.

W Krakowie poza AC by Marriott i Garamond Tribute Portfolio zarządza też 1891 Garni Hotelem (który wszedł na rynek w ub.r. jako King Salomon) i butikowym obiektem The Bridge Suites. Planuje także otworzyć na przełomie lat 2023/2024 kolejny hotel Tribute w Gdańsku. Soft brand Tribute Portfolio stworzony został w 2015 r. – przez sieć Starwood, przejętą potem przez Marriott – jako rodzina niezależnych hoteli butikowych z segmentu 4-gwiazdkowego, będąca uzupełnieniem oferty 5-gwiazdkowej marki The Luxury Collection.

– Tribute Portfolio należące do tzw. collection brands pozwala stworzyć wyjątkowy charakter każdego hotelu, zarówno jeśli chodzi o wnętrza, jak i gastronomię – mówi Janusz Mitulski, senior director development CEE w sieci Marriott International. – Hotel Garamond powinien idealnie wpisać się w nowe trendy, jakich poszukują goście odwiedzający Kraków. •


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *