Mercure Kasprowy wychodzi z sieci Będzie Bachleda Kasprowy

Z końcem roku Mercure Kasprowy w Zakopanem opuszcza sieć Accor i od 1 stycznia działać będzie jako niezależny Bachleda Hotel Kasprowy. Związane jest to z zakończeniem 10-letniej umowy franczyzowej, jaką Bachleda Grupa Inwestycyjna podpisała, kupując Kasprowy od Orbisu za 56,35 mln zł.

Oczywiście bycie w sieci jest wielką wartością, ale bardziej na rynku krakowskim, gdzie mamy Bachleda Luxury Hotel pod marką MGallery, gdy dominuje na nim klient zagraniczny. Rynek zakopiański rządzi się trochę innymi prawami.

W Kasprowym ponad 90 proc. gości to Polacy. Klient polski przeważnie wraca do hotelu, który zna, wraca do miejsca, a nie do sieci – mówi Andrzej Bachleda Curuś, prezes zarządu Bachleda Grupa w wywiadzie dla „Hotelarza” (całość na str. 18-21).

Hotel dysponuje 288 pokojami, 13 salami konferencyjnymi z największą o powierzchni 430 m kw., dwiema restauracjami, strefą SPA & wellness o powierzchni 1,6 tys. m kw. oraz nową strefą dla dzieci Kaspruś o powierzchni 400 m kw. z sześcioma tematycznymi salami zabaw. W 2021 r. podwyższył kategorię z trzech na cztery gwiazdki.

W ostatnich latach przeprowadzono remont wszystkich pokoi, korytarzy, lobby, przestrzeni restauracyjnych, rozbudowano strefę SPA & wellness, w wakacje dodano trzy zewnętrzne jacuzzi, a jesienią otwarta została strefa dla dzieci. Powstaje 21 pokoi typu junior suite z zaadaptowania niewykorzystanych dotąd przestrzeni. Planowane jest też odświeżenie fasady. – Kupowaliśmy hotel 3-gwiazdkowy, teraz jesteśmy już 4-gwiazdkowym aspirującym do pięciu gwiazdek, do których nam niewiele brakuje.

A trzeba też powiedzieć uczciwie, że w trakcie pandemii wywiązywanie się z opłat franczyzowych było dużym obciążeniem, ale wywiązaliśmy się co do złotówki. Ale w ostatnich latach poczyniliśmy wiele inwestycji we własnym zakresie, więc kiedy inwestycje są po naszej stronie, to te opłaty stają się niewspółmiernie nieopłacalne – tłumaczy Andrzej Bachleda Curuś.

Kasprowy otwarty został w 1974 r. W okresie PRL był synonimem luksusu obok Victorii w Warszawie i Grand Hotelu w Sopocie. Na początku XXI wieku wprowadzony został pod markę Mercure. •


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *