Od 1974 roku marka ibis rozwija się bardzo dynamicznie – jest to licząca się sieć hoteli ekonomicznych w Europie i czwarta pod względem wielkości na świecie, która dysponuje już 900 obiektami. 31 stycznia 2011 roku został otwarty 900-ny hotel - ibis Tanger City Center w Maroku – ta inauguracja symbolicznie zamyka kolejny ważny etap w rozwoju sieci. To także spektakularne potwierdzenie sukcesu konceptu i niezwykłego potencjału marki ibis
ibis powstał w 1974 roku, jako marka oferująca usługi hoteli ekonomicznych o najwyższym standardzie na rynku. Koncept ten doskonale sprawdza się od 36 lat, co nieustannie potwierdza sukces ibis na świecie.
ibis od samego początku odróżniał się od tradycyjnych hoteli, ponieważ oferował usługi, które były wyższe od przyjętych standardów hoteli ekonomicznych. Marka ibis oznacza nowoczesny, dobrze wyposażony hotel, który stał się punktem odniesienia w tym sektorze. ibis konsekwentnie i z powodzeniem buduje kod DNA marki oparty na: prostocie, jakości, bliskości i duchu pracy zespołowej.
Pierwszy hotel ibis został otwarty w 1974 roku w Bordeaux i rozpoczął rozwój sieci we Francji i w Europie. Lata 90-te były punktem zwrotnym w historii marki – otwarcie ibis Fortaleza w Brazylii dało początek ekspansji sieci w Ameryce Łacińskiej. W 1992 roku marka posiadała już 300 hoteli na świecie i weszła na rynek w Australii, gdzie dokonała rewolucji w segmencie hoteli ekonomicznych. W 1997 roku powstał pierwszy hotel ibis w Afryce – w Maroku.
Początek XXI wieku to nowy etap w rozwoju strategii marki – ibis wkroczył do
Chin, gdzie posiada już 50 hoteli. Jest obecny także na nowych rynkach: w Kuwejcie,
Rosji, Indiach i innych krajach.
«Sieć ibis będzie rosła w tempie około 70 nowych hoteli na rok» - deklaruje
Yann Caillère, Wiceprezes Zarządu Accor. «Otwarcie hotelu ibis w Tangerze
to także ważne wydarzenie dla całej naszej grupy Accor na kontynencie afrykańskim,
ponieważ jest to nie tylko 900-ny ibis na świecie, ale także 100-ny hotel Accor
w Afryce».
Stałe dążenie do innowacji
Ekspansja ibis potwierdza globalny sukces marki, której celem jest zapewnienie
wysokiej jakości usług dla klientów w dowolnym miejscu na świecie.
Ibis stale się rozwija i obecnie oferuje:
- hotele nowej generacji o nowoczesnych pokojach oraz zmodernizowanych,
przyjaznych i praktycznych wspólnych przestrzeniach dla gości
- wysoką jakość ze względu na:
• certyfikat ISO 9001, który jest uznawany w ponad 150 krajach. ibis był
pierwszą marką hotelową na świecie, który uzyskała ten certyfikat w 1997 roku.
• «Kontrakt 15»/«15 minutowy kontrakt satysfakcji», który jest wyjątkowym przykładem wysokiego standardu usług tej marki. Kiedy klient zwraca uwagę na problem, za który hotel jest odpowiedzialny, personel znajduje rozwiązanie w ciągu 15 minut, bez względu na porę dnia.
Niepowtarzalną wartością marki jest fakt, że klienci mogą korzystać z takiej samej kompleksowej oferty usług na całym świecie :
- dogodne lokalizacje, w pobliżu lotnisk, dworców, centrów biznesowych i głównych atrakcji turystycznych, z łatwym dostępem do strategicznych miejsc biznesowych lub rozrywkowych
- 24-godzinny serwis powitalny
- 24-godzinny bar oraz bufet z gorącymi i zimnymi przekąskami
- połączenie z internetem WiFi
- śniadanie od godziny 4 rano do południa
- jasno określone koszty i konkurencyjne ceny.
Niezwykła waga zespołu i jakości obsługi
ibis jest w pełni świadomy, że wartość marki budują bezpośrednio pracownicy hoteli. ibis stworzył innowacyjny program «Gracze», którego celem jest optymalne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz wyznaczanie ścieżki kariery i rozwój każdego pracownika, z uwzględnieniem indywidualnego potencjału człowieka.
«Gracze» to program, który przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i klientom, a opiera się na czterech założeniach:
- określenia umiejętności wymaganych dla danej profesji i pracy w hotelu
- dokładnie taki sam proces oceny dla wszystkich pracowników
- indywidualne szkolenia w zależności od potrzeb
- rozwój umiejętności w dwóch zawodach, w tym w jednym bezpośrednio związanym z kontaktem z klientem.
Oprócz wymaganych kwalifikacji zawodowych, pracownicy ibis muszą także rozwijać uniwersalne umiejętności obsługi w oparciu o zestaw wymaganych standardów pracy we hotelach ibis.
Program «Gracze» realnie podnosi jakość obsługi klienta: program świadczeń stymuluje pracowników i pozwala im być jeszcze bardziej wrażliwymi na oczekiwania gości i ich potrzeby.
Otwarcie 900-nego hotelu ibis na świecie to kolejny punkt zwrotny w ekspansji marki: ibis realizuje rówlolegle kilka projektów rozwoju, zwłaszcza w Azji i Ameryce Łacińskiej, a jego strategicznym celem jest zwiększenie sieci o 100 hoteli na każdym z tych głównych obszarów geograficznych do 2015 roku.
ibis powstał w 1974 roku, jako marka oferująca usługi hoteli ekonomicznych o najwyższym standardzie na rynku. Koncept ten doskonale sprawdza się od 36 lat, co nieustannie potwierdza sukces ibis na świecie.
ibis od samego początku odróżniał się od tradycyjnych hoteli, ponieważ oferował usługi, które były wyższe od przyjętych standardów hoteli ekonomicznych. Marka ibis oznacza nowoczesny, dobrze wyposażony hotel, który stał się punktem odniesienia w tym sektorze. ibis konsekwentnie i z powodzeniem buduje kod DNA marki oparty na: prostocie, jakości, bliskości i duchu pracy zespołowej.
Pierwszy hotel ibis został otwarty w 1974 roku w Bordeaux i rozpoczął rozwój sieci we Francji i w Europie. Lata 90-te były punktem zwrotnym w historii marki – otwarcie ibis Fortaleza w Brazylii dało początek ekspansji sieci w Ameryce Łacińskiej. W 1992 roku marka posiadała już 300 hoteli na świecie i weszła na rynek w Australii, gdzie dokonała rewolucji w segmencie hoteli ekonomicznych. W 1997 roku powstał pierwszy hotel ibis w Afryce – w Maroku.
Początek XXI wieku to nowy etap w rozwoju strategii marki – ibis wkroczył do
Chin, gdzie posiada już 50 hoteli. Jest obecny także na nowych rynkach: w Kuwejcie,
Rosji, Indiach i innych krajach.
«Sieć ibis będzie rosła w tempie około 70 nowych hoteli na rok» - deklaruje
Yann Caillère, Wiceprezes Zarządu Accor. «Otwarcie hotelu ibis w Tangerze
to także ważne wydarzenie dla całej naszej grupy Accor na kontynencie afrykańskim,
ponieważ jest to nie tylko 900-ny ibis na świecie, ale także 100-ny hotel Accor
w Afryce».
Stałe dążenie do innowacji
Ekspansja ibis potwierdza globalny sukces marki, której celem jest zapewnienie
wysokiej jakości usług dla klientów w dowolnym miejscu na świecie.
Ibis stale się rozwija i obecnie oferuje:
- hotele nowej generacji o nowoczesnych pokojach oraz zmodernizowanych,
przyjaznych i praktycznych wspólnych przestrzeniach dla gości
- wysoką jakość ze względu na:
• certyfikat ISO 9001, który jest uznawany w ponad 150 krajach. ibis był
pierwszą marką hotelową na świecie, który uzyskała ten certyfikat w 1997 roku.
• «Kontrakt 15»/«15 minutowy kontrakt satysfakcji», który jest wyjątkowym przykładem wysokiego standardu usług tej marki. Kiedy klient zwraca uwagę na problem, za który hotel jest odpowiedzialny, personel znajduje rozwiązanie w ciągu 15 minut, bez względu na porę dnia.
Niepowtarzalną wartością marki jest fakt, że klienci mogą korzystać z takiej samej kompleksowej oferty usług na całym świecie :
- dogodne lokalizacje, w pobliżu lotnisk, dworców, centrów biznesowych i głównych atrakcji turystycznych, z łatwym dostępem do strategicznych miejsc biznesowych lub rozrywkowych
- 24-godzinny serwis powitalny
- 24-godzinny bar oraz bufet z gorącymi i zimnymi przekąskami
- połączenie z internetem WiFi
- śniadanie od godziny 4 rano do południa
- jasno określone koszty i konkurencyjne ceny.
Niezwykła waga zespołu i jakości obsługi
ibis jest w pełni świadomy, że wartość marki budują bezpośrednio pracownicy hoteli. ibis stworzył innowacyjny program «Gracze», którego celem jest optymalne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz wyznaczanie ścieżki kariery i rozwój każdego pracownika, z uwzględnieniem indywidualnego potencjału człowieka.
«Gracze» to program, który przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i klientom, a opiera się na czterech założeniach:
- określenia umiejętności wymaganych dla danej profesji i pracy w hotelu
- dokładnie taki sam proces oceny dla wszystkich pracowników
- indywidualne szkolenia w zależności od potrzeb
- rozwój umiejętności w dwóch zawodach, w tym w jednym bezpośrednio związanym z kontaktem z klientem.
Oprócz wymaganych kwalifikacji zawodowych, pracownicy ibis muszą także rozwijać uniwersalne umiejętności obsługi w oparciu o zestaw wymaganych standardów pracy we hotelach ibis.
Program «Gracze» realnie podnosi jakość obsługi klienta: program świadczeń stymuluje pracowników i pozwala im być jeszcze bardziej wrażliwymi na oczekiwania gości i ich potrzeby.
Otwarcie 900-nego hotelu ibis na świecie to kolejny punkt zwrotny w ekspansji marki: ibis realizuje rówlolegle kilka projektów rozwoju, zwłaszcza w Azji i Ameryce Łacińskiej, a jego strategicznym celem jest zwiększenie sieci o 100 hoteli na każdym z tych głównych obszarów geograficznych do 2015 roku.
Dodaj komentarz