Hotele stawiają na zrównoważony rozwój. Przykładem Crowne Plaza Warsaw The HUB

Rzeczywistość pokazuje, że coraz więcej polskich hoteli do serca wzięło sobie realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Kolejne obiekty mogą poszczycić się mianem przyjaznych środowisku, wychodząc poza podstawowe proekologiczne rozwiązania rozpowszechniane w branży od lat. Goście hotelowi także coraz częściej oczekują działań przyjaznych dla środowiska. Zastępowanie plastikowych słomek biodegradowalnymi alternatywami czy stosowanie w łazienkach większych butelek na kosmetyki to oczywiście ważne inicjatywy i należy o nich pamiętać. Niemniej, nowoczesne i luksusowe hotele poprzeczkę stawiają sobie dużo wyżej.

Dostępne badania pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomi tematyki ESG. Według raportu EY „Future Consumer Index”, 53 proc. konsumentów twierdzi, że będzie zwracać większą uwagę na to, jaki wpływ mają ich decyzje zakupowe i konsumpcyjne na środowisko naturalne. Zdaniem większości badanych marki są zobowiązane do inwestowania w zrównoważoną produkcję oraz usługi. Pozytywne tendencje widoczne są także w wynikach globalnych badań przeprowadzonych przez grupę hotelową IHG. Wyniki wykazały, że w kwestii odpowiedzialnego podróżowania, konsumenci są bardziej świadomi, niż kiedykolwiek wcześniej. Aż 82 proc. respondentów stwierdziło, że decyduje się na markę hotelową, która dba o zrównoważony rozwój, a aż 32 proc. jest w stanie zapłacić więcej za zakwaterowanie w miejscu spełniającym tę potrzebę

–  Te badania przeprowadzone przez naszą sieć pokazują wyraźnie trendy panujące wśród gości. To samo wynika także z naszych codziennych obserwacji. Niemal codziennie jesteśmy pytani o prowadzone działania proekologiczne – mówi Tomasz Beliniak, Director of Engineering and Risk Management w hotelu Crowne Plaza Warsaw The HUB. – Widać to m.in. w restauracji hotelowej, której klienci coraz częściej dopytują o ekologiczne pochodzenie produktów. Goście hotelowi szczególnie cenią sobie również rozwiązania bezpośrednio wpływające na komfort korzystania z obiektu. Mowa tu m.in. o dostępności stacji ładowania samochodów elektrycznych znajdującej się na parkingu podziemnym, czy możliwości bezpiecznego pozostawienia swojego roweru. Tym, co jest także wyjątkowo cenione przez naszych gości jest lokalizacja obiektu, gwarantująca dostępność transportu publicznego

Nie brakuje inicjatyw, które dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii mogą być realizowane przez wiele obiektów hotelowych. W Crowne Plaza Warsaw, który jest pierwszym obiektem działającym pod tą marką w Polsce zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań mających na celu zmniejszenie emisji CO2 oraz oszczędność energii, co biorąc pod uwagę ogromne wzrosty cen, może mieć także duże znaczenie ekonomiczne. Wśród nich można wymienić m.in. redukcję wydajności central wentylacyjnych w przestrzeniach wspólnych przy jednoczesnym badaniu jakości powietrza czy optymalizację nastaw temperatury zadanej w pomieszczeniach tak, aby nie obniżać komfortu przebywających w nich gości i pracowników. Ponadto, hotel stosuje także inteligentne rozwiązania sterujące wydajnością okapów kuchennych w zależności od chwilowego zapotrzebowania. Powszechnie wykorzystywane są też czujniki obecności w taki sposób, aby zminimalizować czas działania urządzeń, gdy w pomieszczeniach nikt nie przebywa. Ponadto, zastosowany zaawansowany system zarządzania budynkiem pozwala prowadzić dokładne statystyki zużycia energii.

–Prawdziwym oczkiem w głowie pozostaje dla nas także oszczędność wody. W tej kwestii niebagatelną rolę odgrywa system pozwalający na zbieranie deszczówki, która następnie wykorzystywana jest do podlewania zieleni oraz spłukiwania toalet na niższych piętrach. W łazienkach zastosowaliśmy również specjalne oszczędne słuchawki prysznicowe oraz perlatory w kranach. Stosujemy także większe półlitrowe pojemniki na kosmetyki oraz nie marnujemy niewykorzystanego w pokojach papieru toaletowego, którego napoczęte rolki trafiają do toalet pracowniczych – podkreśla Tomasz Beliniak.

Crowne Plaza exterior

Działalność Crowne Plaza oparta jest na planie zrównoważonego rozwoju, obowiązującego w całej grupie hotelowej IHG. W 2022 r. obiekt ukończył proces recertyfikacji WELL Health-Safety Rating, który potwierdza, że rozwiązania zastosowane w budynku, procedury i kontrola jego systemów, stoją na najwyższym światowym poziomie. Kompleks uzyskał pozytywne oceny w zakresie 5 głównych obszarów: procedury dezynfekcji i czyszczenia, plany gotowości w sytuacjach awaryjnych, dostępność opieki zdrowotnej, zarządzanie jakością powietrza i wody, zaangażowanie interesariuszy i komunikacja. Działanie ma przełożenie na bezpieczeństwo zdrowotne użytkowników oraz pracowników.

Firma działa także zgodnie z IHG Green Engage, który zapewnia hotelom zaawansowane możliwości zarządzania budynkiem oraz prowadzenie szczegółowych statystyk zużycia energii, a kompleks The Warsaw HUB posiada certyfikat BREEAM, potwierdzający działanie budynków zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Efektem praktyki jest zmniejszanie negatywnego oddziaływania na środowisko oraz działanie w zgodzie z ekologią, które realizowane będzie w kolejnych latach.

Crown Plaza The Hub duży nacisk kładzie także na wyszukiwanie i korzystanie z usług lokalnych hurtowni i producentów żywności z najbliższej okolicy. Wspierając rodzimych dostawców, specjalizujących się w ekologicznej produkcji, nie tylko zapewnia odpowiednią jakość proponowanych dań, ale także znacznie ogranicza logistykę.

Branża jest świadoma zmian oraz kierunków rozwoju ESG. Widać to w zasadzie gołym okiem, a świetnym przykładem jest podejście większości hoteli do redukcji śladu węglowego. Zdecydowana większość dużych obiektów mocno bierze sobie do serca uniwersalne ramy Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ 2030, deklarując ograniczenie emisji szkodliwych gazów do zupełnego zera w przeciągu najbliższych siedmiu lat. Co więcej, wiele sieci hotelowych posiada dokładnie sprecyzowane, szerokie plany i strategie, których realizacja spowoduje zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko– podsumowuje Tomasz Beliniak.  

Crowne Plaza Warsaw The HUB to 4-gwiazdkowy hotel z 212 pokojami i apartamentami. Na gości czekają również restauracja Nova Wola z kuchnią polską w nowoczesnym wydaniu, Signature Bar w lobby hotelowym, znajdujący się na 21. piętrze, podniebny skybar – The Roof, kameralna siłownia oraz sauna. Hotel oferuje również centrum konferencyjne o powierzchni ponad 1,4 tys. m kw. z 30 salami.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *