POZNAŃ: Blow Up Hall powróci na rynek

Zamknięty po wybuchu pandemii 5-gwiazdkowy hotel butikowy Blow Up Hall w Starym Browarze w Poznaniu zmienił właściciela i ponownie otwarty ma zostać w IV kwartale tego roku. Od Grażyny Kulczyk kupiła go firma Jantex Polska ze Środy Wielkopolskiej.

Otwarty w 2009 r. hotel Blow Up z 22 pokojami – obok baru i restauracji – wchodził w skład konceptu Blow Up Hall 50 50. Realizował on ideę 50 50, która była filozoficzną bazą wszystkich inwestycji Grażyny Kulczyk, m.in. Starego Browaru. Ich wspólną częścią był pierwiastek sztuki (50 proc. działalności artystycznej, a 50 proc. w zależności od specyfiki danego przedsięwzięcia).

Blow Up nazywany był przez jego właścicielkę interaktywnym dziełem sztuki, goście zamiast karty otrzymywali iPhony z dostępem do wybranego pokoju, na terenie hotelu można było zobaczyć wiele dzieł sztuki – fotografii, rzeźb czy instalacji, a inspiracją dla nazwy był film Michelangelo Antonioniego z 1966 r. „Powiększenie” (Blowup). Jednak biznes nie szedł najlepiej.

Jak informował już po zamknięciu hotelu serwis e-poznan.pl, spółka zarządzająca hotelem i restauracją wygenerowała w 2018 r. prawie 1,85 mln zł netto straty, w tym restauracja 920 tys. zł, hotel 580 tys. zł, a bar ponad 100 tys. W marcu spółka Jantex, należąca do Patrycji i Macieja Kujawskich, kupiła hotel i planuje jego ponowne wprowadzenie na rynek jeszcze w tym roku. „Nowym właścicielom zależy na realizowaniu unikatowej wizji hotelu i restauracji, jednak w oparciu o pierwotną ideę.

Ta wizja to minimalizm i komfort – wygoda na najwyższym poziomie, zastosowanie rozwiązań, które dają przytulny komfort i nie przytłaczają formą. Nowy Blow Up Hall to przyjazna, kameralna, butikowa atmosfera z zachowaniem standardów hotelu 5-gwiazdkowego” – poinformowano w oficjalnym komunikacie. „Nowi właściciele to rodzina z tradycjami, otwarta na nowe doświadczenia, ceniąca sztukę użytkową i kochająca podróże.

Prowadzą przedsięwzięcia w innych branżach, ale chcą tworzyć przestrzeń, w której ludzie będą chcieli być ze sobą naprawdę, a nie tylko wirtualnie”. Założona w 1977 r. roku firma Jantex Polska działa w branży jajecznej, dostarczając jaja każdego rodzaju dla rynku hurtowego i detalicznego. •


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *