Runda golfa w…hotelu

Autor: Paweł Lewiński
Golf to nie tylko sport i doskonała zabawa na świeżym powietrzu. Golf może być również narzędziem marketingu, magnesem, który przyciągnie do hotelu nowych klientów.

Golf kojarzy się zazwyczaj z przestrzenią, wypielęgnowaną trawą, białymi strojami, aktywnym relaksem, podczas którego politycy i biznesmeni załatwiają interesy. Golf to dla jednych sport i pasja, a dla innych jeden ze sposobów aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu. Na całym świecie miliony ludzi grają w golfa na poziomie amatorskim, a obecnie staje się on coraz popularniejszy również nad Wisłą.
W Polsce działa już ponad 30 pól golfowych i przy systematycznie powiększającym się gronie amatorów golfa nie jest to z pewnością oferta ani ostateczna, ani wystarczająca.

Na świecie pole golfowe coraz częściej jest tylko jednym z elementów ośrodka wypoczynkowego; obok kortów tenisowych, basenu, centrum SPA czy stadniny koni. Wprawdzie w Polsce nie ma jeszcze tak dużych i posiadających tak zróżnicowaną ofertę ośrodków, ale już teraz wiele hoteli rozważa włączenie golfa do swojej oferty.

Najczęściej spotykaną obecnie formą rozszerzenia i uatrakcyjnienia oferty jest współpraca pomiędzy hotelem i pobliskim polem golfowym. Pola golfowe z reguły nie dysponują miejscami noclegowymi, więc wspólne działania polegające na dostarczeniu klientom kompleksowej obsługi przynoszą korzyści wszystkim zainteresowanym.

Dla gości golfistów przygotowuje się specjalne pakiety, w ramach których pole golfowe i hotel wzajemnie świadczą zniżki dla graczy. Specjalny pakiet zawiera pobyt w hotelu, grę na polu i coraz częściej również transport. Golfiści podróżujący zarówno w celach biznesowych, jak i prywatnych niemal zawsze mają kije golfowe w bagażniku samochodu i na miejsca noclegów czy wypoczynku wybierają te obiekty, które zapewniają im kompleksową obsługę na wysokim poziomie.

Dołki na torze

Budowanie wspólnej oferty przez hotel i pole golfowe jest dobrym i sprawdzonym rozwiązaniem, jednak - jeśli tylko istnieją możliwości - coraz więcej hoteli samodzielnie rozszerza ofertę o tzw. driving range, czyli obszar służący to trenowania długich i średnich uderzeń lub nieduże pole golfowe. Golf w hotelu może być propozycją dla wszystkich gości. Praktycznie każda osoba, która nie miała do tej pory możliwości zapoznania się z tą grą, może po raz pierwszy spróbować uderzyć golfową piłeczkę i postawić swoje pierwsze kroki w tej nieco snobistycznej grze przy okazji pobytu w hotelu.
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *