Menu SPA bez tajemnic czyli jak zdobyć lojalność i serce klienta

Autor: Arkadiusz Dawidowski
Z menu SPA jest jak z kartą dań w dobrej restauracji. Albo nas zachwyci i wzbudzi zaufanie, albo pozostawi uczucie rozczarowania i zniechęci do kolejnej wizyty. Bo menu jest jak zwierciadło każdego SPA – może pokazać jego zalety i unikalność, ale może też bezlitośnie uwidocznić wszystkie jego wady. Dlatego przy jego tworzeniu powinniśmy się trzymać jasnych reguł i zasad, które pozwolą nam zdobyć serce naszego klienta.     Na początek musimy jasno stwierdzić jeden fakt: menu SPA to nie jest lista zabiegów. A tak naprawdę przewodnik po naszym SPA i najważniejsze źródło informacji dla klienta. To też najważniejsze narzędzie sprzedaży, od którego zależy czy goście będą korzystać ze SPA, czy je zignorują. Dobrze opracowane odzwierciedli filozofię obiektu, będzie doskonałą pomocą przy wyborze zabiegów oraz najlepszym folderem promocyjnym. Niestety, wciąż ta prawda nie dociera do wielu managerów obiektów SPA, traktujących menu jak zwykłą listę zabiegów, która nie tylko nie odzwierciedla żadnej koncepcji obiektu, ale jest często wydrukowaną na biurowej drukarce ulotką, rozrzuconą bezładnie na ladzie recepcyjnej lub w pokoju hotelowym. Dlatego przy budowaniu menu warto pamiętać o czterech czynnikach, które mają wpływ na jego konstrukcję.   Czynniki wewnętrzne Podstawowym determinantem oferty zabiegowej są możliwości funkcjonalne obiektu, liczba gabinetów i ich wyposażenie. Od tego w jaki sposób zaprojektowaliśmy SPA, będzie zależeć kształt menu. Pewnych zabiegów nie uda się nam przeprowadzić, jeżeli pomieszczenia będą zbyt małe lub nie będzie można zainstalować w nich odpowiednich urządzeń. Dlatego warto już na etapie projektowania SPA stworzyć wstępną listę zabiegową i określić, co będziemy oferować naszym klientom. Kolejnym czynnikiem mającym istotny wpływ na kształt menu będą umiejętności personelu. Wybierając określone zabiegi musimy mieć pewność, że uda się nam skompletować odpowiednią kadrę. A to wcale nie jest łatwe, zwłaszcza w obiektach położonych z dala od dużych miast, gdzie brakuje wykwalifikowanego personelu lub występuje jego duża rotacja. W przeciwnym wypadku atrakcyjność naszego menu pozostanie tylko na papierze, co nie przysporzy nam zadowolonych gości. Ofertę zabiegów należy również dostosować do grupy docelowej obiektu hotelowego. Inaczej bowiem będzie wyglądać menu w obiekcie typowo konferencyjnym, a zupełnie inaczej w miejscu, do którego przyjeżdż [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

2 komentarze do “Menu SPA bez tajemnic czyli jak zdobyć lojalność i serce klienta

    • Pod płatnym artykułem jest formularz logowania, w którym na dole jest informacja:

      Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *