Biznesplan SPA

Autorzy są właścicielami firmy SPA PERFE CT
zajmującej się kompleksowym wsparciem inwestorów
branży SPA & Wellness i Hoteli SPA
oraz zarządzaniem obiektami SPA & Wellness

 

Na sukces inwestycji SPA i hotelu SPA składa się wiele różnorodnych czynników. Najważniejszą i priorytetową kwestią jest przygotowanie rzetelnego biznesplanu i określenie, czy zajmując się tym biznesem, będziemy w ogóle zarabiać.


 

Odpowiednio wcześnie należy dokonać założeń projektowych, określić profil hotelu SPA, jego misję i kierunek rozwoju, zarówno strony hotelowej, jak i Wellness. Powinniśmy określić wielkość zapotrzebowania na obiekt ze SPA oraz dokładnie przeanalizować i ocenić rynek. Tworząc biznesplan inwestycyjny warto również zwrócić szczególną uwagę na obszar geograficzny rynku (i jakie to pociągnie za sobą zmiany w stosunku do rynku obecnego) oraz dokładnie przygotować analizę szans i zagrożeń (patrz ramka).

 

Ważne parametry SPA

Jeśli podjęliśmy już decyzję i otwieramy SPA lub hotel SPA to w fazie planowania należy zdefiniować ważne parametry takie jak urządzenie obiektu SPA w taki sposób, aby przynosił on maksymalny dochód, czyli optymalne wykorzystanie powierzchni połączonej z indywidualną koncepcją przestrzeni oraz funkcjonalnym przeznaczeniem pomieszczeń.
Podczas planowania należy określić następujące czynniki:

•    liczbę gabinetów zabiegowych adekwatnych do wielkości obiektu,
•    podział SPA na strefę „mokrą” i „suchą”,
•    wydzielenie „centrum dowodzenia”, czyli recepcji,
•    wydzielenie strefy ogólnie dostępnej: wypoczywalni, przebieralni i ciągów komunikacyjnych,
•    wydzielenie pomieszczeń socjalnych dla personelu,
•    wydzielenie pomieszczeń z przeznaczeniem na magazyn i pomieszczenie gospodarcze.
Wszystkie pomieszczenia muszą być tak zaplanowane, żeby goście czuli się komfortowo i bezpiecznie. Takie dokładne rozplanowanie pozwoli nam zaspokoić życzenia klienta, który oczekuje rozmachu przestrzennego, a zarazem intymności i wyciszenia.

 

Personel i szkolenia

SPA to miejsce wyjątkowe. Powracamy tu do źródeł kompleksowej pielęgnacji ciała i umysłu. Dlatego na składowe sukcesu inwestycji w SPA ma ogromny wpływ dobry i profesjonalnie przygotowany personel. Na poziomie rekrutacji ważne jest, aby wybrać kadrę, posiadającą wszystkie kwalifikacje do wykonywanego zawodu. Następnie wybrany personel musi zostać sprawdzony ze swojej wiedzy praktycznej i przeszkolony pod skonstruowane menu naszego obiektu. Personel opr [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Adam Makowski, Beata Sumowska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *