Powietrze w służbie gości

Autor: Piotr Lutycki
Nie tylko klimat może służyć hotelowym gościom. Ich wygodzie służy również powietrze, a właściwie jego zastosowanie w tak przydatnych w hotelu urządzeniach, jak kurtyny powietrzne, klimatyzatory czy odkurzacze centralne.

Mało kto na co dzień zastanawia się, jak wielką rolę w sprawnym, a więc przyjaznym i wygodnym dla gości funkcjonowaniu hotelu odgrywa powietrze. A właściwie jego wymuszony obieg. Klimatyzacja, wentylatory, nawiewniki, wywietrzniki, kurtyny powietrzne, odkurzacze, suszarki w pralni, piekarniki, wreszcie suszarki do włosów w pokojach, to pierwsze z brzegu, ale jakże ważne zastosowania obiegu powietrza.

Niewidzialne zasłony

Wchodzący do hotelu gość coraz częściej ma okazję przejść przez kurtynę powietrzną. Ponieważ jest ona niewidzialna, odczuje wyraźnie tylko moment, w którym z panującego na zewnątrz upału w lecie czy mrozu w zimie wchodzi do hotelowego holu. Zadaniem takich kurtyn jest stworzenie skutecznej bariery powietrznej i zapewnienie właściwej temperatury wewnątrz pomieszczeń. Znajdują zastosowanie przez cały rok.

Zimą chronią przed wydostawaniem się ogrzanego powietrza z hotelu przez otwarte drzwi. Natomiast latem zabezpieczają klimatyzowane wnętrze przed przedostawaniem się do niego ciepłego powietrza z zewnątrz. Kurtyny instalowane są przed wejściem do hotelu zazwyczaj powyżej drzwi wejściowych (kurtyny poziome) lub równolegle do nich (kurtyny pionowe). Te stosunkowo mało znane i rozpowszechnione urządzenia pojawiły się w Polsce dopiero w latach 90.

W zależności od producenta, wielkości i rodzaju wykorzystanej w kurtynach nagrzewnicy, która może być wodna lub elektryczna, ich cena waha się od 1,5 do 7 tys. złotych. Jest to wydatek, który warto rozważyć, ponieważ zastosowanie kurtyn przyczynia się m.in. do zmniejszenia strat energii, likwidacji szronu i wilgoci w pomieszczeniu, jest skuteczną barierą dla owadów, a także wpływa na architekturę. Kurtyna eliminuje bowiem konieczność zabudowy dodatkowego "przejściowego" holu, co sprawi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *