Z-Factor: konferencyjny luty 2024 vs. 2023 – dużo lepszy w Krakowie   ANALIZY I RAPORTY

Duży wzrost liczby spotkań w Krakowie. Znaczący również we Wrocławiu i w Warszawie. Luty nieznacznie gorszy był w Trójmieście. W każdym mieście w dalszym ciągu dominuje trend wyboru 4-gwiazdkowych hoteli na organizację wydarzeń – wynika z danych firmy Z-Factor.

Saski Kraków, Curio Collection by Hilton

Kraków może pochwalić się ogromnym wzrostem liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023 roku - aż o 83 proc. Organizatorami prawie ponad 12 proc. wszystkich spotkań realizowanych w Krakowie w lutym były firmy, które wcześniej nie organizowały swoich wydarzeń na tym rynku. Porównując do lutego 2023 r, udział takich spotkań we wszystkich wydarzeniach wzrósł o ponad 100 proc.

Wart odnotowania, jest również fakt, że top 10 klientów na rynku zmniejszyło liczbę zorganizowanych spotkań o 30 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W lutym zorganizowano o ponad 120 proc. więcej wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych oraz o 47 proc. więcej wydarzeń w 4-gwiazdkowych niż rok wcześniej. Klienci najczęściej wybierali czwartki jako dzień na organizację spotkań, zastępując środy. Firmy wybierają obecnie na równi hotele usytuowane w centrum jak i poza centrum miasta. Dominują średnie spotkania od 50 do 99 osób.

Dla odmiany w Trójmieście w lutym odnotowano nieznaczny spadek liczby spotkań o 5,8 proc. w porównaniu do lutego 2023 r. Nowi klienci zorganizowali 14 proc. wszystkich spotkań, co oznacza 25 proc. spadek w stosunku do zeszłego roku.

Top 10 klientów na rynku zanotowało 7-proc. wzrost liczby zorganizowanych wydarzeń w stosunku do roku poprzedniego. Hotele 5-gwiazdkowe zwiększyły liczbę spotkań o 53 proc., a hotele 4-gwiazdkowe obniżyły swój udział o 15 proc. Klienci niezmiennie wybierają środek tygodnia organizację wydarzeń, najbardziej popularne są hotele usytuowane w centrum miast.

Wrocław odnotował wzrost liczby spotkań o ponad 42 proc. w porównaniu do lutego 2023 roku. Nowi klienci zorganizowali ponad 10 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost prawie o połowę, w porównaniu do roku poprzedniego. Top 10 klientów na rynku zanotowało spadek liczby spotkań o 23 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Liczba zorganizowanych wydarzeń w hotelach 5-gwiazdkowych wzrosła o 19 proc., natomiast hotele 4-gwiazdkowe zwiększyły swoją produkcję o 52 proc.. Spotkania są teraz częściej organizowane w czwartki. Rok temu hotele usytuowane w centrum były najbardziej popularne. W tym roku klienci wybierają na równi hotele w centrum i poza centrum miasta.

W Warszawie można zauważyć wzrost liczby spotkań w porównaniu do lutego 2023 r. o prawie 41 proc. Nowi klienci zorganizowali prawie 12 proc. wszystkich spotkań, co oznacza wzrost o ponad 130 proc. w porównaniu z tym samym okresem w zeszłym roku. Udział 10 klientów organizujących najwięcej wydarzeń obniżył się o 51 proc. w stosunku do zeszłego roku. 5,3 proc. wszystkich wydarzeń zostało zorganizowane przez 10 liderów rynku. Hotele 5-gwiazdkowe zanotowały ogromny, 82-proc. wzrost, a hotele 4-gwiazdkowe 12-proc. spadek w liczbie spotkań. Klienci wybierają prawie tak samo często hotele usytuowane w centrum, jak i przy lotnisku, decydując się najczęściej na czwartek jako dzień spotkań. 

Firma Z-Factor, obecna na rynku od 2015 r., specjalizuje się w dostarczaniu narzędzi analitycznych, które zwiększają sprzedaż i zyski hoteli oraz centrów konferencyjnych. Do chwili obecnej Z-Factor nawiązał współpracę z ponad 500 obiektami w 32 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. W Polsce, Z—Factor aktywnie analizuje dane w dużych i średnich miastach, a także, na rynku pozamiejskich resortów.

W ofercie firmy znajdują się trzy kluczowe rozwiązania: Demand Outlook, które pomaga klientom w efektywnym pozyskiwaniu dodatkowych zleceń konferencyjnych; Test Call Program, mający na celu podniesienie standardów obsługi klienta oraz Competition Shopping, narzędzie przeznaczone do monitorowania i analizy cen usług eventowych oferowanych przez konkurencyjne firmy.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *