Atmosferę tworzy kadra

Sylwia Bortniak
Autorka jest socjologiem,
reprezentuje firmę Concierge Polska


Na atmosferę, czy raczej wyczuwalną przez gości aurę hotelu ma wpływ wiele czynników. Niezależnie od rodzaju obiektu, jego standardu, architektury, wyposażenia wnętrz czy jakości serwowanej kuchni wpływa na nią w sposób decydujący czynnik ludzki
ht_2008_05-40.jpg

Kontynuujemy przerwane w poprzednim numerze "Hotelarza" rozważania dotyczące znaczenia dla gości klimatu w hotelu ("Stwórz unikalną atmosferę" HT 4/2008 s. 24). Istnieje szeroka gama powodów, które decydują, jak jesteśmy odbierani przez innych ludzi oraz jak my odbieramy inne osoby.

Powitanie z uśmiechem

Pierwsze wrażenia bardzo trudno jest zmienić. Dlatego warto zabiegać o pozytywne pierwsze wrażanie na innych. Gdy widzimy kogoś po raz pierwszy, w ciągu kilkunastu sekund podświadomie oceniamy człowieka. Jego twarz, sylwetka, intonacja głosu, wygląd i zachowanie wpłyną na nasze dalsze postrzeganie tej osoby. Już przy pierwszym kontakcie akceptujemy osobę lub nabieramy do niej uprzedzeń. Zresztą, my też jesteśmy oceniani podobnie. Zdarzają nam się jednak chwile słabości i sytuacje stresowe wywołane przeciążeniem licznymi kontaktami z ludźmi, kiedy niekoniecznie to, co mówimy, decyduje o atmosferze spotkania. W dużo większym stopniu na drugą stronę ma wpływ to, jak (Certyfikat Nr POKL.08.01.01-22-004/010) mówimy, jakie gesty temu towarzyszą, jaka jest nasza mowa ciała. Mówimy więc o tzw. "zachowaniach pozawerbalnych".

Aureola lub rogi

Psychologowie odwołują się do zjawiska zwanego aureolą. Polega ona na tym, że jakaś pozytywna cecha człowieka opromienia swoim blaskiem wszystkie pozostałe i decyduje [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *