Trendy turystyczne i plany Polaków na rok 2017 według Hiltona

TNS Polska na zlecenie sieci Hilton przebadał preferencje Polaków wyjeżdżających na krótki wypoczynek. Okazuje się, że znakomita większość spędzi go w Polsce (planuje to ok 73% badanych).
Kościół Mariacki w Krakowie
Wcześniejszy raport Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2015 roku wykazał, że na wyjazdy krajowe w 2015 roku decydowało się 35% Polaków, czyli o 12% więcej niż w 2011 roku. Wyniki pokazują również, że wśród podróżujących Polaków pojawił się nowy model turysty. Są to osoby preferujące krótkie weekendowe wyjazdy, dzięki którym szybko mogą „naładować akumulatory”. Polacy podróżują świadomie, wykorzystując weekendy na wyjazdy w nowe, inspirujące miejsca. Ponad 30% respondentów woli częste, krótkie wypady (do trzech dni) od długich urlopów raz lub dwa razy w roku. Polska postrzegana jest jako bardzo atrakcyjny kierunek turystyczny. Według badań, do danej lokalizacji najbardziej przyciągają zabytki i miejsca warte zobaczenia w okolicy – tak przyznało aż 77% osób biorących udział w badaniu. Polacy są także spragnieni najnowszych trendów oraz kulturalnych atrakcji. Około 40% respondentów przyznało, że wybierając kierunek podróży sprawdzają wydarzenia kulturalne, a także lokalne nowości godne polecenia. Największe polskie miasta okazują się być najbardziej popularnymi kierunkami krajowych podróży. 72% badanych przyznaje, że duże miasta oferujące szereg ciekawych atrakcji, gwarantują dobrą zabawę i możliwość przyjemnego spędzenia czasu, dzięki czemu nie sposób się w nich nudzić. Na weekendowy wypad najchętniej wybieramy: 1. Gdańsk – 63%; 2. Kraków – 62%; 3. Wrocław – 56%. Wybierając cel kilkudniowej podróży najczęściej kierujemy się takimi czynnikami, jak: stosunek jakości do ceny - 72%; bliskość i łatwy dostęp do miejsc, które warto odwiedzić – 48%; możliwość zrelaksowania się i dobre śniadanie w hotelu – 36%. Badania pokazały, że cenimy sobie także komfort i niezależność - 73% respondentów przyznało, że wyjeżdżając na weekend chętniej decyduje się na pobyt w hotelu, niż nocleg u przyjaciół lub rodziny. Co więcej, badanie wykazało, że Polacy to wyjątkowo lojalni klienci. 69% badanych przyznało, że jeżeli są zadowoleni z pobytu, z chęcią wybiorą ten sam hotel. Właściciele miejsc noclegowych stają się bardziej świadomi lojalności swoich klientów i coraz lepiej reagują na rosnące zapotrzebowanie rynku. Nic dziwnego, że w ciągu ostatnich kilku lat liczba trzygwiazdkowych hoteli w Polsce wzrosła o ponad jedną piątą. Badanie przeprowadzone przez TNS Polska w listopadzie 2016 r., na zlecenie Hampton by Hilton, przy udziale 800 respondentów.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *