Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
     


HOTELARZ » 05/2017, ZARZĄDZANIE I MARKETING » Gdy likwiduje się spółkę zależną

Gdy likwiduje się spółkę zależną

Tak jak na innych rynkach, w branży hotelowej dochodzi niekiedy do zmian struktury organizacyjnej grupy hotelowej. Ze względów biznesowych w grupie hotelowej może zostać podjęta decyzja o likwidacji spółki zależnej i przeniesieniu całego jej majątku do jedynego udziałowca – spółki matki. Czy jeśli spółka matka postanowi sprzedać środki trwałe otrzymane w wyniku likwidacji spółki zależnej, będzie mogła rozpoznać z tego tytułu koszt podatkowy?



Wydawać by się mogło, że w razie sprzedaży środka trwałego otrzymanego w wyniku likwidacji spółki zależnej należałoby postąpić tak jak w razie sprzedaży środków trwałych nabytych w inny sposób – czyli rozpoznać przychód podatkowy w wysokości ustalonej ceny sprzedaży oraz koszt podatkowy w wysokości wartości podatkowej netto zbywanego środka trwałego (wartość początkowa pomniejszona o dotychczasowe odpisy amortyzacyjne).

ARGUMENTY PODATNIKÓW

Przepisy podatkowe zawierają szczególne regulacje wyjaśniające, w jaki sposób ustalić wartość początkową środków trwałych otrzymanych w rezultacie likwidacji spółki zależnej. Co do zasady za wartość początkową środków trwałych otrzymanych w wyniku likwidacji spółki zależnej uważa się ustaloną przez podatnika wartość poszczególnych środków trwałych, nie wyższą od ich wartości rynkowej. Skoro spółka matka może wprowadzić otrzymane od likwidowanej spółki zależnej środki trwałe (np. grunty, budynki, budowle, urządzenia) do własnej ewidencji środków trwałych i je am [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Małgorzata Nicewicz. Autorka jest managerem w TPA, międzynarodowej grupie consultingowej oferującej rozwiązania z zakresu strategicznego doradztwa podatkowego, transakcyjnego, audytu finansowego i outsourcingu księgowego

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dobre zarządzanie personelem – fanaberia, czy konieczność?

Ostatnie lata w relacjach pracownik-pracodawca to ogromna transformacja. Rynek pracodawcy przekształcił się w rynek pracownika. Do tego doszły zmiany i strukturalne i jakościowe społeczeństwa, wychowania (...)

Maciej Bochyński z Apricot Capital Group do Sun & Snow

Maciej Bochyński dołączył do zespołu Sun & Snow i objął stanowisko dyrektora realizacji inwestycji deweloperskich. Będzie odpowiadać za przygotowywanie nowych projektów do realizacji, współpracę z (...)

Wkrótce otwarcie hotelu Renaissance w Warszawie

W marcu tego roku pierwszych gości przyjmie pięciogwiazdkowy hotel zlokalizowany bezpośrednio przy Lotnisku Chopina w Warszawie, pierwszy w Polsce obiekt marki Renaissance, należącej do Marriott (...)

Zdobyć i utrzymać najlepszych pracowników

Coraz niższy wskaźnik bezrobocia i coraz wyższe oczekiwania finansowe personelu powodują, że właściciele i osoby zarządzające hotelami muszą na nowo definiować swoje podejście do rynku (...)

Turcja – jakość w dobrej cenie

Tureckie hotele nie bez powodu szczycą się bardzo dobrą jakością w stosunku do ceny. Standard zdecydowanej większości z nich nie odbiega od tego, czego oczekują (...)

Bezpłatny newsletter
Z Branży
więcej...

Na piszemy:





Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl
REKLAMA