A.I.C.R Polska – to nie tylko stowarzyszenie

Hotelarstwo to nie tylko praca, ale przede wszystkim pasja, o czym świadczy zaangażowanie członków Stowarzyszenia, które tworzymy. Ostatnie miesiące pokazały, że nasza aktywność jest coraz większa, rozwój A.I.C.R Polska to nie tylko Stowarzyszenie, to przede wszystkim grupa ludzi, która wymienia swoje doświadczenia na wielu płaszczyznach. Każde spotkanie owocuje nowymi pomysłami, praktycznymi rozwiązaniami, które wykorzystujemy zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym - mówi Marcin Gałązka.   Od stycznia A.I.C.R Polska zrealizowało pięć spotkań. Mieliśmy przyjemność uczestniczenia w konkursie na najlepszego Recepcjonistę Roku na świecie. Kandydaci pochodzili z każdego zakątka świata w tym z Australii, Nowej Zelandii, Singapuru i Europy. Całe wydarzenie miało miejsce w lutym w Paryżu. Nasz kraj reprezentowała przedstawicielka Hotelu Sofitel Warsaw Victoria – Agata Szparaga, która w grudniu ubiegłego roku wygrała polską edycję konkursu. Agata jako nasza reprezentantka mając doświadczenie z konkursu na skalę światową będzie odpowiedzialna za przygotowanie uczestników do kolejnych edycji konkursu pod kątem merytorycznym oraz praktycznym. Wydarzenie w Paryżu nie było jednobiegunowe, poza praktykami oraz poszerzaniem wiedzy członkowie mieli możliwość poznania różnych kultur oraz środowisk. Profesjonalizm organizatorów jak i samego Stowarzyszenia międzynarodowego przerósł najśmielsze oczekiwania. Podczas międzynarodowego spotkania, zarząd główny stowarzyszenia bardzo wysoko ocenił wkład pracy założycieli polskiej sekcji i rozmach z jakim sekcja ta działa, pomimo tak krótkiego stażu – dając temu wyraz, poprzez kandydaturę Polski, jako organizatora międzynarodowej konferencji A.I.C.R w roku 2021. Mimo iż 4 lata to odległy termin organizacja takiego wydarzenia wymaga czasu, nakładu pracy, zaangażowania oraz poświęcenia poszczególnych sekcji. Oczekiwania rosną po każdym spotkaniu, jesteśmy jednak pewni, że zaprezentowany przez nas poziom będzie na skalę światową, dlatego przygotowania już się rozpoczęły. W pierwszym półroczu 2017 poza cyklicznymi spotkaniami hotelarzy warszawskich odbył się również w Warszawie pierwszy ogólnopolski zjazd A.I.C.R. Polska, w którym udział wzięli członkowie stowarzyszenia z całej Polski. Trzydniowy zjazd, rozpoczął się w Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre od spotkania o charakterze fast dating w oryginalnym wykonaniu, następnie 30 członków spotkało się w butikowym Hotelu H15, gdzie przywitał całe grono dyrektor Generalny Marcin Mazur. Szkolenie tego dnia prowadzone było przez Dagmarę Platę Alf – Hotel Media Group oraz Miłosza Stanisławskiego – prelegenta Akademii Hotelarza, wykładowcę uczelni Vistula oraz Dyrektora Sound Garden Airport Hotel, a tematami były ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM PRACODAWCY I SKUTECZNA REKRUTACJA PRZY POMOCY SOCIAL MEDIA. Intensywny, drugi dzień uczestników zakończył się w Pubie „Lolek” oraz klubie „Dekada” w luźnej atmosferze dzięki uprzejmości właścicieli lokali. Na zakończenie odbyły się warsztaty z uczniami warszawskich szkół o profilu hotelarskim w Hotelu Golden Tulip Warsaw Centre. Jednym z celów statutowych stowarzyszenia jest edukacja przyszłych hotelarzy jak i pasjonatów naszej branży. Kolejne wydarzenie miało miejsce w czerwcu, tym razem gospodarzem zjazdu był Hotel Słoneczny Zdrój Medical Spa & Wellnes w Busko Zdroju. Uczestnicy mieli okazję wziąć udział w szkoleniach o tematyce budowanie profesjonalnej marki osobistej – personal branding, współczesny savoir vivre w relacjach biznesowych. Gośćmi spotkania byli: Dagmara Plata – Alf – Hotel Media Group  oraz przedstawiciel firmy Elavon, Michał Meirowski – Dyrektor Sprzedaży odpowiedzialny za region północny, który przybliżył nam tematykę najnowszych rozwiązań dotyczących kart płatniczych. Poza częścią merytoryczną uczestnicy mieli okazję skorzystać z lotu balonem, skosztować kuchni lokalnej jak również dziczyzny. Spotkanie upłynęło w kameralnej atmosferze, wszystkim towarzyszyli ich bliscy co pozytywnie wpłynęło na charakter wydarzenia. Spotkania czynnie wspierane są przez partnerów biznesowych, takich jak firma VIP Service Transport & Concierge rekomendowana przez Stowarzyszenie jako partner wychodzący naprzeciw oczekiwaniom najbardziej wymagających gości . VIP Service świadczy usługi na najwyższym poziomie w dziedzinie luksusowego transportu na terenie kraju i nie tylko. Bierze udział w konferencjach firm międzynarodowych, odpowiada za transport ambasadorów, celebrytów oraz członków A.I.C.R Polska dodatkowo zajmując się sektorem moblinych usług concierge oraz turystyki. Partnerem strategicznym w tym roku został Elavon, którego przedstawiciele pojawiają się na każdym spotkaniu edukując członków stowarzyszenia we wszelkich kwestiach związanych z obsługą transakcji kart płatniczych. Partnerzy wspierają nas nie tylko biznesowo, przede wszystkim dzielą się swoim życiowym doświadczeniem, pasją i zaangażowaniem. We wzajemnych relacjach nie skupiamy się jedynie na aspekcie zawodowym. A.I.C.R Polska to nie tylko grupa ludzi działająca w tej samej dziedzinie, ale przede wszystkim, różne osobowości, które wzajemnie się uzupełniają a które łączy jedno – zaangażowanie i pasja do świadczenia usług o najwyższym standardzie i do sprawiania, ze interakcja gościa z recepcja hotelowa będzie doświadczeniem, które pozostanie w pamięci gościa, i sprawi, że wróci on do nas ponownie Druga połowa roku 2017 to kolejne spotkania. We wrześniu odbył się kolejny zjazd członków w Warszawie, na którym Firma Blue Accelelator przeprowadziła szkolenie z zakresu Innovative Management – Kaizen Passion, którego głównymi celami była:
  • Zainspirowanie Menedżerów ideą ciągłego doskonalenia procesów, za jakie odpowiadają
  • Zdefiniowanie praktycznych wskazówek dotyczących poprawy efektywności osobistej i zarządzanego zespołu
Podczas tego spotkania ogłoszono też wyniki pierwszego etapu konkursu na najlepszego Recepcjonistę Roku w Polsce. Pierwsza część konkursu opierała się na teście on-line z zakresu hotelarstwa, a w szczególności obsługi klienta, Revenue managment oraz informacji dotyczącej stowarzyszenia A.I.C.R. Do konkursu zgłosiło się ponad 20 kandydatów. Kolejny termin to grudzień – tym razem spotkamy się w Hotelu Sopot Marriott Resort & Spa gdzie odbędzie się konkurs  na Najlepszego Recepcjonistę Roku 2017. Wyłoniony podczas tej rywalizacji zwycięzca będzie nas reprezentował w 2018 roku na finale konkursu w Zurichu. W ostatnich latach konkursy odbywały się m.in  w Singapurze, w Nowej Zelandii, natomiast w latach następnych, zwycięzców sekcji krajowych będą gościć Londyn i Sydney. Jako że mamy 18 sekcji, nagrodą dla zwycięzcy konkursu w Sopocie będzie wyjazd na międzynarodowy konkurs w Zurychu - jest to wspaniała okazja, aby móc poznać najwyższe standardy obsługi panujące w różnych zakątkach świata jak i nawiązać nowe przyjaźnie, które zaprocentują w przyszłości. Jeśli jesteś kierownikiem/zastępcą kierownika recepcji lub zastępcą dyrektora hotelu, i chciałbyś dzielić swoje pasje, z podobnymi sobie osobowościami przystępując do stowarzyszenia z A.I.C.R. polska, napisz do nas na info@aicrpolska.pl

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *